Addictlife

Alla inlägg under juni 2013

Av anonym narkoman - 22 juni 2013 09:21

o shit va de tar emot o skriva här.. är inte van alls o de har hänt så jävla mycket sen sist.


Jag har varit in på avgiftning jag vet inte hur många gånger, men misslyckats varenda gång. Förutom den här gången då. Jag har flyttat till ett kvinnoboende och har börjat öppenvårdsbehandling. Är helt ren sen 3-4 veckor nånting.

Och jag vet att ni kommer undra så lika bra jag säger de me en gång; E är på avgiftning, han har också pissat rent på proven för första gången på flera år och så fort han är piggare kommer han att flytta till mansboendet och börja öppenvården han också.

Och ja, vi är motiverad. Annars hade vi inte gått igenom helvetet på jorden med avgiftningen.


Men det är ingen dans på rosor det här. Hur motiverad vi än är så är det en jävla kamp mot suget. Jag vill direkt fly tillbaka dit ut så fort känslorna och minnena kommer, och det är typ hela tiden. Jag saknar att kunna styra mitt mående som jag vill. Jag saknar friheten och ansvarslösheten, att alltid göra precis vafan ja vill när jag vill.


Men jag saknar inte att inte ha nånstans att ta vägen. Att aldrig känna sig trygg. Att aldrig kunna vara ensam med min man och bara vara kärleksfulla eller intima med varandra. För det mesta kan vi inte ens ligga och hålla om varandra eftersom det sällan är någon som har en extra säng över som vi kan ligga i. Vi har inte delat säng på över två månader nu och behovet av närhet brinner under huden på mig.


Men som ni vet har jag väntat på honom förr och jag kan vänta på honom igen. Fast nu är vi ju faktiskt i samma stad båda två och kommer kunna träffas hela tiden om vi vill- även om vi kommer bo på olika ställen. Dock har dom en fjantig jävla regel här att vi inte får ha besök på våra rum, typ en anti-knull-regel. Men har man varit tillsammans i över 4 år fattar jag inte vad som ska va syftet?


Anyway, har tänkt skriva ett bra tag nu men de har tagit emot så mycket. Ångesten har blivit mycket värre sen jag logga in på bloggen o börja skriva.


Det får fan räcka såhär för den här gången, första efter en lång bloggtorka e alltid värst men sen brukar de släppa så de lär väl trilla in nån update framöver.


P.s tack för alla kommentarer ni skrivit, ja uppskattar det verkligen!

Ovido - Quiz & Flashcards