Addictlife

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

30 dagar

Av anonym narkoman - 27 september 2013 08:00

Idag har jag varit drogfri i 30 dagar. Kom på det helt av en slump. den 26 augusti for jag in på avgiftning, och jag tog min sista spruta den morgonen. Det var 31 dagar sen, helt otroligt!


Lite nervös är jag, för det var här jag snubblade och trampade snett sist. Det händer nånting med mig vid en månaders tröskeln. Jag har inte sovit ett skit inatt, till och med sämre än jag gjorde under avgftningen. Jag vet inte vad det beror på, men jag bär nog på väldigt mycket. Har svårt att lätta på trycket, så det kommer under natten när jag vrider mig bland svettiga lakan.


Nu är det inte lång tid kvar tills gubben ska in på kåken. Det gör ont som fan, men jag vet att det är oundvikligt. Jag är livrädd för att bli utskriven alldeless innan eller under hans fängelsevistelse. Tanken på att vara där ute ensam och honom innanför murarna gör mig kallsvettig. Han skulle fan inte klara det. hans enda trygghet just nu är att jag har det bra. Och jag vill bara samma sak för honom. Visst kåken är väl inte det roligaste stället att vara på men han har åtminståne tak över huvudet och mat på bordet. samma som jag.


På måndag börjar jag behandlingen. Hur känns det? Jo det känns lite både och. Jag klarade knappt av första veckan sist, men jag tror det beror på att jag umgicks bara med en tjej som triggade mitt drogsug. Eller vi triggade varandra och prata bara om knark hela dagarna. På fredan första veckan tog jag återfall. Så det ligger i bakhuvudet men å andra sidan har jag väldigt starka trygga kvinnor runt omkring mig den här gången. Jag får ta hjälp av dom.


Nä nu ska jag kila till bussen, jag går en "före-behandlingen-grupp" nu som är 2½ timme varannan dag, och det är bra att ha nåt att göra. För att sitta här på kvinnoboendet hela dagarna gör en tamefan vansinnig!

 
 
Ingen bild

aheo

30 september 2013 15:42

Hej
Hur har det gått för dig, första dagen på behandlingen?
Jag hoppas du tänker på framtiden , du har ju fått en andra chans nu . Jag önskar dig en bra vecka med blicken rakt fram.
Kram till dig!

// Elizabeth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards