Addictlife

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Only human

Av anonym narkoman - 19 september 2013 13:36

Jag hade ett jättebra samtal med en personal här på boendet både imorrse och förut idag. Jag berättade hur jag känner för personalen som "hoppade på" mig häromdagen. Jag fick byta boendecoach och det känns jättebra. Jag har tappat allt förtroende för hon jag hade.


Jag har tagit tummen ur arslet och börjat ta tag i min hälsa också. Ska ta cellprov imorgon och jag ska också ringa läkaren och be om att få göra en hälsoundersökning för att få reda på varför jag har så ont och är trött hela tiden. Bara för att det är jag så är det säkert nåt allvarligt... Nä nu ska jag inte tänka så.


Den eviga pessimisten de är jag det.


En av er skrev att det känns som att jag står med ena foten i missbruket och ena i tillfrisknandet. Och det är sant. Jag är drogfri, visst, men jag är känslomässigt fortfarande kvar på gatan. Jag tillämpar gatans lag i tillfrisknandet och de fungerar inte. Men det är svårt, jag kom in i den här världen när jag var väldigt ung, och jag har levt i det i över 10 år. Jag är gatan, o gatan är lag.


Jag har svårt att kontrollera mina aggresiva impulser. Vi bor ganska många är och naturligtvis kan man inte älska alla. Det finns en kvinna jag inte tål, och hade vi varit där ute hade jag golvat henne, rakt av. Hon tog till exempel nyss min tvättid men vägrar ta ansvar för det. Då kliar det i nävarna på mig kan jag säga. Men våld och hot är det noll tolerans på här, och jag skulle åka ut innan jag ens hunnit slagit andra slaget. Hon är inte värd det.


Det tar tid att programera om hjärnan till detta nya liv, det är nog därför ni kan uppfatta mig som ambivalent. ambivalent är förästen mitt andra namn, haha! Har fått höra det av myndigheterna ganska länge nu.


Men jag vill det här. Jag vill leva, även om jag inte är det minsta rädd för att dö. Jag vet att om jag kliver ut härifrån så dör jag, det är fakta. Så jag kämpar för att leva, med näbbar och klor som personalen så fint uttryckte det. Jag har så mycket mer att ge, jag är här av en anledning. Det ska inte ta slut här, jag vet att jag har nåt att ge. Jag kan inte dö och veta att jag bara gjorde folk illa i mitt korta liv. Aldrig i livet.


Jag vill ge tillbaka. jag vill försöka laga det jag har förstört. Jag är en väldigt empatisk människa, oavsett vad folk har för uppfattning av mig. Det är inget att tycker om att visa. Men jag vill hjälpa människor, jag vill ge nånting utan villkor. Jag älskar till exempel att jobba med äldre. Att bara sitta och lyssna och låta dom prata om vad som helst, och veta hur mycket det betyder att någon bara tar sig tid att lyssna. Har ni provat det nån gång?


Jag fortsätter att kämpa, än så länge har jag fortfarande en chans och den tänker jag inte kasta bort. Jag lovar ingenting till någon, mer än att jag ska försöka allt jag kan. Men jag är fortfarande en beroende med en dödlig sjukdom, det får ni inte glömma. Ingen är normal, ingen är perfekt. Och allra minst jag. Goddag!



 
 
Ingen bild

Benita

19 september 2013 17:59

Det låter bra, slå skiten ur dig på en sandsäck! :)
Håller tummarna för att livet ska bli mer snällt med dig! Ha en fin kväll! Kram Benita

 
Ingen bild

aheo

20 september 2013 08:52

God morgon på dig :)fint att du fått tankarna på rätt väg. Tänk vad du kan hjälpa andra sen när du känner dig ren, för du känns väldigt duktig bara du vill/orkar! Det finns så många unga här ute som behöver hjälp! kanske du kan föreläsa i skolor eller skriva en bok om ditt liv Hoppas du får en bra dag & glöm inte att du är unik, finns bara en av dig!varma kramar till dig.
// Elizabeth

 
Ingen bild

Nathalie

20 september 2013 12:25

Åh vilken härlig läsning. Lite jävlar anamma, kämparglöd, självrespekt, insikt och livsvilja. Jag gillare. Tummen upp och bra jobbat! Du förtjänar ett drogfritt liv. Du förtjänar ett långt och lyckligt liv. Inget kommer gratis, men du har något att ge och du har alla möjligheter i världen! Och samma rättigheter som alla andra, glöm inte det.

Stor Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards