Addictlife

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Jag är vid liv

Av anonym narkoman - 9 juni 2012 20:14

Hej. Jag tänkte bara säga att jag lever. Vet inte vad jag ska skriva faktiskt..

Sitter och dricker vin nu och ska ner på cruising i stan.

Tog tjack i helgen, var ingen höjdare, men mitt sug vart tillfredställt så nu är jag inte sugen på det längre.

Går på sub dagligen, om det inte finns (som nu) så tar jag doll istället.

Konstigt egentligen, jag gillar inte ens doll längre. Förut så föredrog jag doll framför sub, men det är helt tvärtom nu.

Vad ska jag mer skriva?

Har lixom tappat lusten att blogga helt, sitter aldrig vid datorn ens. Använder bara mobilen.

Om den här jävla appen kommer snart så lovar jag att börja blogga mer, för sms-bloggningen funkar ju inte.


Jag har iallafall gått en kurs i entreprenörskap (ingen aning om ja stava rätt) och det var skitkul.

Jag var väldigt driven och en av de få som faktiskt var där alla dagar och gjorde det jag skulle.

Jag ska dit igen till veckan och sätta mig ner med en handläggare och söka RIKTIGA jobb.

Ingen mer jävla praktik, jag vill ha LÖN NU!

Men men, ska iallafall tillbaka till "jobbet" (praktiken) på måndag och det ska bli jävligt skönt.

Men samtidigt jobbigt, för jag vet ju nu att dom inte vill ha mig där, även fast jag jobbar jävligt bra.

Det är ju det här med frånvaron ni vet.

Känner lite press nu att jag kan inte va borta en enda jävla dag så dom inte ska ha nått att klaga på.

Men det är svårt att vara frisk varenda dag när man går på opiater.

Jag tänker iallafall göra mitt bästa, mer än så kan jag inte göra.

Skiter i hur dålig jag än är, jag ska jobba ändå.


Jag orkar inte va fattig som en jävla råtta längre. Det tar på psyket nåt jävulskt att veta att det är flera veckor kvar innan man får pengar igen, också måste man ha "medicin" varje dag..

Nä jag tänker inte klaga. Jag var valt det här och det är som en del av er säger, det är inte ett dugg jävla synd om mig.


Nu kom min älskade E och slängde en bund med 500lappar på tangentbordet och öppnade piller burken med ikrovil och 3 SUB! Haha tänk så det kan bli. Trodde de va kört med sub i stan!

Vi har kylen full med mat också.

Kanske det vänder nu?

Fan vad glad jag blev.


 
 
Ingen bild

Annika

10 juni 2012 02:21

Förlåt men jag nog inte ensam om att vara besviken. Trodde så hårt på dig tjejen!

 
Ingen bild

M

10 juni 2012 12:37

Håller med, vidrig läsning.

 
Ingen bild

Mia

10 juni 2012 15:55

Du låter inte som samma person längre. Är det lönt att fortsätta hoppas och tro på dig? Kanske inte ens lönt att fortsätta läsa din blogg.

 
Ingen bild

Therese

10 juni 2012 17:57

Vad lustigt att du väljer att använda rubriken "jag är vid liv" trots att du vet att du förmodligen inte kommer att vara det särskilt länge till om du fortsätter leva som du gör.
Jag kan inte med ord beskriva hur besviken jag är på dig -- och jag känner dig inte ens...jag vet inte ens vem du är! Jag tycker inte synd om dig, finns inget att tycka synd om. Dem det är synd om är din familj och dina vänner (dina knarkande vänner exkluderade).

Jag började läsa din blogg för ganska länge sedan, precis när du blivit nykter, för att jag var nyfiken på drogmissbrukares liv (förstå mig rätt; jag har ingen som helst avsikt att droga själv då jag har personer i min släkt som förstört vår familj)MEN jag blev otroligt glad och inspirerad när jag hittade din blogg för jag insåg att det inte var helt hopplöst för alla missbrukare där ute. Det faktum att du gjort ett aktivt val att börja droga igen efter mer än ett års nykterhet gör mig inte bara besviken utan enormt jävla förbannad. Jag tänker inte på något sätt stödja, eller finna mig i ditt menigslösa försök till rättfärdigande av det val du gjort. Med det sagt, är detta den sista gången jag läser eller besöker din blogg.
Missförstå mig inte -- jag önskar dig all lycka i världen och hoppas att du (och din pojkvän)kan visa din faktiska styrka och bli nykter igen. Lycka till och hej då!

 
Ingen bild

L

12 juni 2012 08:43

Håller med föregående talare. Känns som det var din utväg för att kunna fortsätta vara tsammans med din knarkande pojkvän. Läs envanligdagpåheroin, kanske kan du få lite inspiration därifrån...Hur kan man aktivt välja att gå tillbaka till ngt som gör/gjorde än till ett helvete???????????????????

 
Ingen bild

Kriss

16 juni 2012 23:49

Lycka till med ditt liv och få ett jobb med lön. Du kanske tror att du har frihet nu när du kan göra som du vill, men du och ditt liv styrs ju uppenbarligen av droger... Kom igen och ta ny kraft, det är en process att bli drogfri och återfall är en del av vägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards