Addictlife

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Rakt från hjärtat

Av anonym narkoman - 30 oktober 2009 22:38

Som jag har älskat, stöttat, funnits

Betydde ingenting

Som jag har trott, stått fast och försvarat

Spelade ingen roll

Det jag vårdat, värnat om och kämpat

Dög aldrig

Alla drömmar, planer, förhoppningar

Var obefintliga

I ett hjärtslag blev lögnerna sanning

och sanningen blev lögnen som var vi

Mina känslor, tankar och frågor

Var obetydliga

Våld, Kaos, Mörker

Blev allt det inte vart förut

Sånt som kärlek, respekt och trygghet

Blev meningslöst

Dina pengar, hat och makt

Blev min skam, mitt blod och mina tårar

De tankar som var mina

Kämpa för att leva -

Är det värt att vara vid liv?


Denna text skrev jag när det vart som värst mellan mig och mitt ex. Jag lämnade honom och svor att de va sista gången (som så många gånger förut) och jag fick bo hos en man jag nyss lärt känna. Han är i 40års åldern och tjackpundare precis som jag. Han öppnade sitt hem för mig eftersom jag inte hade någonstans att ta vägen  när jag inte längre bodde hos exet. Han bjöd på massa dos och jag tackade bara och tog emot, var påtänd i två veckor i sträck när jag bodde där, men jag har nog fan aldrig haft så jävla roligt i hela mitt liv som jag hade då! Även fast jag totalt gett upp psykiskt, checkat ut totalt. Såg ingen anledning att leva, så jag ställde in mig på att knarka ihjäl mig helt enkelt..

Men uppenbarligen lyckades jag ju inte med det, utan jag lyckades gå tillbaka till psykopaten igen Skrikandes

Näe, måste fan tänka på nåt annat nu tror ja. Dricka en hatt o käka i sig två x2or kanske? Börjar ju bli dags att kliva av nu.


Mina tankar går ut till mina vänner som har det tungt just nu, kämpa på! Vi ses snart igen.

 
 
Areyanna

Areyanna

2 november 2009 11:49

Det här är så smärtsamt att läsa så jag finner inga ord, .. tårarna är så närvarande nu, ...smärtan i dina texter så total ,.. för att inte nämna smärtan i mitt eget hjärta när jag läser, ..För du är värd så mkt mera, så mkt bättre än det här, du är så värdefull, om du bara visste det själv... Mitt hjärta går sönder när jag läser, ...

http://areeyanna.blogg.se

 
Areyanna

Areyanna

2 november 2009 11:56

Din kamp är inte förgäves, inte ditt blod, din svett din smärta heller, utan du har bara hamnat i en svacka, .. Det går att rädda, .. inget var förgäves , utan allt har sin mening och sin tid, ...Du är värdefull mer än du anar och inget kan sätta ditt värde för det ägs inte beroende av utomstånde händelser eller ting utan det är och innehavs till 100% av dig själv. Du själv är 100% ansvarig för ditt liv, dina tankar dina handlingar och ditt liv och dess konsekvenser var dag! Endast du själv är förmögen att ändra ditt liv och din väg fram! Men det är möjligt och jag lovar att det är värt det!Men du måste känna det själv, vilja det själv, göra jobbet själv,ingen annan kan göra det åt dig. Vi kan finnas här jämte dig och stödja dig på vägen, hjälpa dig att reparera såren i ditt inre i ditt hjärta, men det största jobbet måste du göra själv och viljan att göra det kan du bara bestämma dig för själv...Du duger och du är bra precis som du är! Du äger nyckeln till din framtid och nyckeln till dina drömmar! Du behöver inte leva i mörkret eller välja mörkret var dag, .. utan det finns ljus i siktet om du bara tittar tillräckligt långt framför dig! Låt ingen ta makten över dig själv ditt liv eller din framtid och inte minst dina drömmar! Stå på dig och kämpa för dig själv" Det är dags att ta upp striden på riktigt nu å plocka fram din rustning och ge dig ut i den tuffaste striden du någonsin mött! Striden för dig själv och ett värdigt liv! Det är värt om något att överleva! För det finns så mkt vackert i livet som du fortfarande har kvar att uppleva!! Kramar!!

http://areeyanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards