Addictlife

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Bitterhet

Av anonym narkoman - 12 maj 2012 14:17

Hej, är ni kvar?

Egentligen orkar jag inte hålla på och be om ursäkt för att jag uppdaterar så sällan, men jag gör det ändå. Jag har noll inspiration och lust att lägga ner massa energi på bloggen just nu faktiskt. Men här kommer ett inlägg iallafall.


Just i detta nu sitter jag med fruktansvärd huvudvärk och ryggvärk. Har varit i tvättstugan sen kl 7 imorrse, har bara en maskin kvar nu.. E är inne i stan och fixar cigg, för vi har ju inga pengar.. Tattigt tattigt..


Är fortfarande inte helt frisk från förkylningen. Har en envis hosta som hänger sig kvar men det är väl för att jag röker så in i helvete. Har iallafall jobbat den här veckan! Förstå min besvikelse när jag går till kontoret igår och ska hämta schema för nästa vecka och dom talar om för mig att igår var sista dagen. Happ.. Bara o traska därifrån då.. Känns skittråkigt alltså.


Jag trivs som fan där jag jobbat. Men nu vill dom flytta mig till städ för att jag ska kunna få anställning. Och det är väl bra att tjäna pengar och så, men själva jobbet är jag inte ett dugg jävla intresserad av. Det är nästan så att jag hellre har praktik och socbidrag men får göra något jag älskar än att tjäna pengar på något jag hatar. Min värsta mardröm är att gå till ett jobb som är tråkigt och oinspirerande. Då blir jag deprimerad på en gång.


Men nu är det som det är och jag som alla andra måste väl växa upp nån jävla gång. Kan inte hålla på och lalla omkring och tro att livet ska va roligt jämt. "Ryck upp dig, ta en promenad" som min mormor brukar säga.


Hör/känner ni bitterheten i det jag skriver? Ja, jag är bitter. Så jävla bitter.


Har varit på dåligt humör i flera dagar. Det är väl en blandning av pms och omständigheterna runtomkring skulle jag tro. Men vad gör man åt det? Ryck upp dig och ta en promenad..


 
 
Ingen bild

Annika

13 maj 2012 12:15

Skönt att höra av dig igen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards