Addictlife

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Long time no speed

Av anonym narkoman - 9 november 2009 21:11

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev sist, förlåt för det.

Jag kan med glädje skriva att jag inte tänt på sen sist, men har istället rökt spice, käkat fludder och sen igår gått på subutex..

Bättre än tjack iaf tycker jag dårå men ännu bättre hade de varit utan allt. Man ersätter ju bara ett beroende med ett annat. Så pass mkt vet jag.


Så vad har jag gjort sen sist? Har lämnat lägenheten totalt 3ggr, legat i sängen två dygn i sträck under täcket med världens dödsångest, skjutit upp städning och tvättning så jag har ett mindre kaos att styra upp här hemma.. Jag har varit deprimerad helt enkelt, och jag ser inget ljus i andra sidan av tunneln än.. Imorgon ska jag iaf på stödcenter och träffa en kvinna som jag brukar ha samtal med. Hon jobbar på socialtjänsten med kvinnofridsfrågor och det är just därför jag går till henne. Jag har haft väldigt svårt att hantera det som mitt ex utsattte mig för, speciellt nu när allt är över och rättegångarna är gjorda och straff delats ut..

Jag brukar säga att det är som när man vaknar mitt i natten av världens mardröm, kallsvettig och chockad - det är så jag känner mig nu. Jag har precis vaknat ut mardrömmen jag levde i och nu börjar jag sakta inse vad som har hänt. Två år av mitt liv gav jag till den psykopaten, och han försökte ta mitt liv fler gånger än vad jag orkat räkna.


nä fyfan, jag pallar inte ens tänka på det nu. jag är alldeless för skör i psyket för tillfället, mår inte alls bra.


Btw, vad hemskt det är att se sig i spegeln när jag tagit opiater och pupillerna blir små (läs normalstora för andra) mina är alltid stora som tefat och kan ärligt säga att inte många av mina vänner vet vad jag har för ögonfärg, för den syns inte. Jag vet fan knappt vad jag har för ögonfärg! Och så är dom naturligt också, kan ni tänka er när jag tar tjack då? två skotthål i huvet typ...

Så tar man sub och ser sig i spegeln - GRÅA ögon?! GRÅ? är min ögonfärg grå??? Det måste ju va nå fel :S

Näe.. Ja blir inte fri den där förbannade gråskalan jag lever i.. Inga glada färger här inte.

Konstigt, har ju faktiskt bilder som visar att jag har blå ögon.. till o med gröna i vissa fall.. Nån eller nånting jävlas med mig, så är det bara.. :(


aja, ska väl ta mig en liten lina till sen lägga mig o fortsätta läsa en bok ja började med igårkväll. Svensk Maffia, nån som läst den?

Hade


 
 
Ingen bild

Johan

10 november 2009 12:11

Hur gick det på stödcentret? Jag tycker att du ska sluta med opiaterna också och be dom hjälpa dig med det. Det är kanske redan en mardröm, men gör den inte värre. Du vet att opiater inte löser problemen. Var ärlig mot dig själv och gör rätt val. Även om det du har varit med om är fruktansvärt jobbigt och allting är svart så finns fortfarande chansen att du kan hitta lyckan. Men gör det inte svårare för lyckan att hitta dig. Du vet allt detta, för du är inte alls efterbliven som du påstår. Tvärtom verkar du vara insiktsfull.

En stor kram till dig.




Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards