Addictlife

Alla inlägg den 19 april 2012

Av anonym narkoman - 19 april 2012 13:49

Hej bloggen.


Idag mår jag inge vidare. Är trött så in i helvete.. Satt på akuten med E till kl 3 inatt för han blev nedslagen igår av ett gäng svartskallar. Han mår bra, men han slog i bakhuvet och har jätteont i armbågen så han skulle upp på röntken imorrse men han har haft massor att göra så.. Ja vi får nog åka upp senare idag igen.


Jag skulle åka och jobba idag kl 13 men lyckades åka iväg en hel timme för tidigt trots att jag är så sjuk, så medans jag stog inne i stan och insåg att jag var så tidig så ringde jag och sjukanmälde mig, jag kände bara att nej det här går inte. Jag ringde även vårdcentralen imorrse och jag ska få träffa en läkare imorgon och ta lite prover. Jag misstänker att jag har urinvägsinfektion och har dessutom jätteont i halsen nu. Hoppas jag får nå svar på vad det är för fel på mig så jag kan börja jobba på riktigt och inte va sjuk flera dar i veckan för att jag känner mig så dålig och hängig.


Mötet igår gick jättebra. Jag fick förlängt praktiken med 4 veckor till och det är jag jätteglad över. Jag sa att det känns jättejobbigt att jag har varit borta så mycket för jag vill verkligen jobba och trivs jättebra med det jag gör och chefen sa att det är ingen fara. Dom är jättenöjda med mig allihopa så det kändes bra.


Jag fick en fråga om hur mycket jag jobbar och jag jobbar deltid. Det är skrivet att jag ska jobba 4 timmar om dagen men dom här uppdragen som jag har som ledsagare brukar kanske ta en eller två timmar max och det är oftast bara ett uppdrag om dagen, ibland två, så jag jobbar egentligen jättelite. Men det passar mig jättebra, jag fixar inte att jobba hur många timmar som helst.


Hade fått en till fråga ang min kusin och att jag var så orolig för henne. Jag har inte träffat henne på ett tag. Vi skulle ju ses och prata och sådär, men det blev aldrig av. Vilket är mitt fel för att jag inte hört av mig, men nu har jag precis rensat garderoben och tänkte ge bort lite kläder till henne så jag ska väl höra av mig snart så vi kan träffas. Det jag vet just nu är att hon ska flytta till en fosterfamilj för att hon kommer inte överens med sin familj. Det har inget med nått missbruk att göra tror jag. Jag vet inte hur det ligger till riktigt med droger och alkohol när det gäller henne, jag har mina rädslor och misstankar, men jag vet egentligen ingenting.


Nu ska jag lägga mig och vila en stund, är inte alls nå pigg just nu..

Ovido - Quiz & Flashcards