Addictlife

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av anonym narkoman - 8 juni 2011 22:28

Andra dagen på 3veckorskursen idag då, det känns redan som att jag har gått där hur länge som helst. Trivs verkligen jättebra där. När vi slutade idag så gick jag och solade sedan funderade jag på att åka hem till lägenheten men jag gjorde aldrig det. Jag åkte hem till morsan o farsan och spela gitarr istället. Jag börjar bli riktigt bra om jag får säga det själv! Imorgon har jag sovmorgon till kl ett så det känns skönt, och på fredag är jag ledig. Ska åka och kolla på en lägenhet då också men jag hoppas att jag får den första jag varit och kollat på men jag har inte råd att vara kräsen nu direkt.. Jag tar det jag får sålänge.

Nu ikväll så har jag varit på ett NAmöte och det kändes som vanligt väldigt bra att gå dit. Jag delade om det jag tänkt på mycket under dagen, dvs att jag vet inte hur jag förhålla mig till min bakgrund när det kommer till att skriva CV och personligt brev och sånt. Vi pratade på kursen idag om olika egenskaper som en arbetsgivare kollar efter och jag vet ju inte än vad jag har för egenskaper eftersom jag knarkat så länge. Jag vet inte om jag är pålitlig och flexibel och allt det där som dom söker, jag har knappast varit det medans jag missbrukat, och det är ändå ganska lång tid av mitt korta liv som jag har gjort det. Jag började när jag var 14 och höll på tills för fyra månader sen, alltså ca 7 år. Men nu kom jag ju in på nåt helt annat. Det jag tänkte på var iallafall att det är svårt för mig att veta vad jag har för egenskaper för att jag håller ju lixom på att lära känna mig själv igen nu, och hur förklarar man det för handledaren? Eller för gruppen för den delen? Det var nån som frågade mig idag om jag skulle festa och dricka i helgen och jag hörde mig själv svara "Nej jag dricker inte". Vilket konstigt svar att komma från mig! Men det kom lixom av sig självt och det kändes helt naturligt att det är så, jag dricker inte. Som tur är frågade ingen varför jag inte dricker för det hade jag haft svårt att svara på. Jag har lixom kännt dessa människor i knappt två dagar det känns inte som att det är läge att berätta att jag är missbrukare.

Fan nu vart jag distraherad av den där jävla ICA reklamen. Minns inte vad jag skulle skriva. Avslutar istället....

Ovido - Quiz & Flashcards