Addictlife

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Answer me

Av anonym narkoman - 5 april 2012 11:46

Trevligt att det kom in några frågor! Jag tänkte svara på några stycken nu iallafall. Får se hur många det blir, jag vill inte att inläggen ska bli för långa för då blir det lite jobbigt att läsa eller hur? Så jag kanske delar upp det lite, men jag kommer svara på allting!


Hur var det att leva så som du gjorde med hemlöshet och utan pengar? Vilken drog var din favorit? VAd krävs för att du ska börja igen?

Otryggt är det bästa sättet att beskriva hur det var tror jag. Jag hade en enorm längtan att känna trygghet, att kunna stänga dörren om mig och veta att jag var trygg någonstans men eftersom jag inte hade nåt eget hem så fick jag aldrig känna så. Jag var alltid hemma hos någon annan, på någon annans soffa eller i nån äcklig gubbes säng. Jag har aldrig behövt sova utomhus i en buske eller parkbänk eller så, men jag har blivit utkastad från ställen mitt i natten och fått sträva runt planlöst för att hålla värmen.


Jag har nästan alltid blivit bjuden på droger. Antar att det är för att jag är tjej och så ung.. Gamla gubbar bjuder gärna om man smickrar dom lite. Dom söker ju lika mycket bekräftelse som vi tjejer ibland. Jag säger inte att jag har prostituerat mig, men jag har blivit utnyttjad sexuellt av en äldre man som jag bodde hos en period. Eftersom han gav mig droger kände jag mig skyldig att ligga med honom.. Sen så har jag väl gjort mycket tjänster, sprungit ärenden, varit mellanhand, lånat osv. Favoritdrog? Amfetamin skulle jag nog säga. Iallafall under den perioden.


Jag har funderat mycket på vad som skulle få mig att kliva på igen. Jag menar, jag har ju gjort det onödigt svårt för mig själv att vara drogfri i och med att jag lever med E som är aktiv. Ibland känner jag att eftersom jag klarat mig igenom det, så borde jag klara vad som helst. Men det vet man ju inte, ibland känner jag mig så jävla svag och vill bara ha nått. Jag önskar att jag hade ett rakt och bra svar på den frågan, men det har jag inte. Jag vet faktiskt inte.


Kan du inte berätta lite om varför och hur du började med droger och sedan fortsatte?

Jag har ju skrivit en lifestory här i bloggen. Den finns på sidan ovanför kalendern. Men jag är inte särskillt nöjd med den, den går inte in på djupet lixom. Varför började jag med droger? Varför varför varför.. Jag tror att jag gjorde det för att jag ville höra hemma nånstanns. Känna mig som en del av något större, komma bort och få vara någon annan. Jag HATADE mig själv intensivt den perioden när jag kom i kontakt med droger. Och på drogerna växte jag på nått sätt, jag kännde mig äldre, coolare, mer mogen och framför allt avtrubbad från känslorna. Vem skulle inte ha fortsatt? Drogerna gjorde mig till någon som jag hellre ville vara. Så enkelt är det.


Hur gammal var du när du provade droger(icke alkohol menat) första gången o vilken drog var det? Var det en enskild händelse eller flera som gjorde att just du valde droger? Hur länge har du o E varit tsammans? Hur ser du på framtiden gällande barn mm??
Första drogen, första gången var hash och jag var 14 år. Jag hade träffat en äldre kille på en fest som jag blivit tillsammans med, och en av hans vänner var det som jag rökte med första gången. Jag satt på bussen på väg hem och träffade den här kompisen när vi klev av (vi bodde nästan grannar) och han fråga om jag ville följa med till honom o röka på. Sen fick jag veta att killen jag var tillsammans med och alla andra i hela den umgängeskretsen var flummare så vi började röka i stort sett varje dag tillsammans. Vi vart som en familj.


Jag och E träffades 2009 och blev nära vänner. I början av 2010 flyttade han hem till mig och vi blev tillsammans, så vi har varit tillsammans i drygt 2 år nu. Står om det här mer ingående i lifestoryn.

Framtiden o barn.. Jag längtar tills jag får bli mamma. Men jag är väldigt mogen och smart i den frågan om jag får säga det själv. Jag kommer aldrig skaffa barn sålänge mitt liv ser ut som det gör nu. För att jag ska skaffa barn krävs det ett stadigt, drogfritt och lyckligt förhållande. Båda med jobb och stadig inkomst osv. Det ska vara tryggt och ordnat runt omkring innan jag sätter ett liv till världen. Om det blir med E (vilket jag vill mest i hela världen) återstår väl o se..


Det vart längre än jag hade tänkt mig det här! Haha, jag vill gärna svara så utförligt jag kan och då snöar jag iväg lite ibland.. Men jag måste avrunda här nu för morsan ringde och jag ska åka med henne o hjälpa mormor. Men som sagt kommer svara på ALLA frågor senare. Hoppas ni fick lite svar nu iallafall, annars får ni säga till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards