Addictlife

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Fighting for sobriety

Av anonym narkoman - 27 oktober 2011 14:34

Idag har vi tvättstuga, sen vet jag inte vad som händer. Åka på dollarstore kanske? Vi måste hålla oss sysselsatta.

Igår blev han erbjuden tjack hemma hos en vän, som tur är så hindrade denna vän honom från att ta. Jag kan inte ens tänka mig hur svårt och jobbigt det måste ha varit. Jag blir jätteledsen men samtidigt stolt när jag tänker på det.

Jag vet inte om jag hade pallat att möta dessa frestelser varje gång jag går utanför dörren. Mitt största hot är nog att jag ska gå på bolaget om jag går ut ensam för jag har ju kapat banden med alla mina vänner. Men han har alla sina kvar och dom verkar inte förstå....


Jag var på möte igår. Vi har skaffat en ny lokal och dom ville ge mig nyckel dit eftersom jag har nyckel till vår nuvarande lokal. Men jag tackade nej.. Jag känner mig inte värdig. Jag har inte tagit ett återfall men jag är så pass nära att det känns inte som att jag förtjänar att vara en betrodd tjänare med nyckel till lokalen. Jag tänkte lämna över pengarna jag samlat in från mötena till någon annan i servicegruppen för att jag litar inte på mig själv om jag tar ett återfall. Jag känner mig värdelös... Inte ens värdig att gå på möten och dela.. En sån som jag förtjänar inte att sprida budskapet vidare..

Men jag går dit iallafall, och jag delar. Jag är brutalt ärlig om allt jag känner och går igenom och jag har blivit tackad för det. Varför förstår jag faktiskt inte.


Vi kämpar vidare.. Dag för dag, stund för stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards