Addictlife

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Romantic

Av anonym narkoman - 28 oktober 2011 09:46

Igår kom vi fram till en skrämmande insikt.. Ingen utav oss mår bra men vi vill vara med varandra.

Han mår inte bra i min drogfria värld men han vill vara med mig och jag mår inte bra i vår aktiva värld men jag vill vara med honom. Hur kan vi mötas?

Det känns som att en utav oss måste göra en förändring, en måste offra sig. Ska jag gå tillbaka dit vi kom ifrån, där vårt förhållande blomstrade bland drogerna och misären? Eller ska han stanna här, på vita knogar, bara för att vara med mig?


Jag har drömt om droger inatt. Jag drömde att jag slog i mig doll och andra härligheter. Men det var fruktansvärt. Det var äckligt att ta sprutor igen..

Så fort jag slog upp ögonen så började jag romantisera och fantisera om droger, om vad eller hur mycket jag ska ta, vilken nål jag ska använda, hur det ska kännas osv. Vilken bra början på en förhoppningsvis drogfri dag.


Igår nämnde han att han skulle dricka öl med en kompis idag, och jag blev så jävla sur att jag inte ens kunde dölja det. Då tog han tillbaka det han sagt men då blev jag ännu argare, vafan sa du det från första början då när du vet att jag blir orolig?? Det blev bara fel allting... Men jag tänker inte låtsas som att det är okej när det inte är det.

Han får pengar idag dessutom, vilket är skönt för honom men det första jag tänker på är att han kommer köpa droger. Kommer han det? Det vet jag ju inte men det är min första tanke.


Jag står och väger på kanten.. Ska jag? ska jag inte?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards