Addictlife

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

It's always darkest before the dawn

Av anonym narkoman - 8 februari 2012 16:03

Klockan 2 inatt gick jag ut och tog en promenad. Min pojkvän kom hem och verkade helt påtänd men svor att han inte var det och jag mådde bara dåligt. Försökte gå och lägga mig men kunde inte sova så jag gick ut..


Med gråten i halsen gick jag 30minuter och försökte skingra tankarna. Mina ben tog mig längre och längre bort hemifrån, jag hade ingen lust att gå hem men tillslut så vart det så kallt att jag var tvungen att vända. Jag la mig på sängen med kläderna på, efter en stund stängde han av tv-spelet och la sig brevid mig. Han frågade vad jag tänkte på och jag började gråta. Jag fick ur mig en liten del av allt jag går och bär på men ångrade mig efteråt och försökte ta tillbaka allting, det gjorde honom bara förvirrad.


Jag sa men kan inte du berätta vad du tänker på istället? Han tänkte flera minuter, sen började han berätta. Jag tror att jag inte ens fattat hur dåligt han mår egentligen. Jag vet ju att han mår skitdåligt för det ser jag ju på honom, men han har nog också jävligt mycket som han bär på..


Jag blev ledsen, sa att det känns som att vi inte kan prata med varandra längre. Vi höll om varandra och ingen sa nåt på en lång tid. Sen sa han att det kommer att bli bättre, och jag trodde honom.


Han har fått ett startdatum, det blir behandling snart. Först avgiftning och jag tror att det skrämmer honom mest. Men det kommer att bli bra, jag kommer sitta med honom varje dag om han vill det.


Jag har jättesvårt att skriva nu. Inlägget jag egentligen hade skrivit men raderat var mycket bättre och nu är jag missnöjd och omotiverad.


Vill bara säga till "N", tack för kommentarerna, det är precis som du säger. Folk förstår inte.. Och det här med subutex/metadon programmet har jag försökt förklara för jag vet inte riktigt själv hur det ligger till. Men dom har iallafall intagningsstopp i våran kommun, så jag vet inte riktigt hur det blir med det. Han vill ju det, samt få medicin för ADHD:n men för det krävs att han är drogfri först och där är vi ju inte än..



Det här inlägget vart inte alls nå bra. Tycker det inte beskriver hur jag kände igår eller vad som hände, men jag kan inte skriva nå bättre just nu. Suck.. SuckSUckSUCkSUCK.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards