Addictlife

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Typ jävligt less

Av anonym narkoman - 9 februari 2012 18:23

Igår var jag på ett NA möte och det kändes bra, vart lite besviken att det var så lite folk där men då vart vi klar tidigt och det är ju också skönt.


När jag kom hem så var min pojkvän hemma, han hade lagat mat så det var bara att sätta sig ner o äta. Jag var så jävla trött så det var skönt att han hade gjort det.. Sen hade hans systerdotter frågat om hon fick sova hos oss för hon hade bråkat med sin kille och det fick hon. Vi såg på film och käka massa onyttigt sen sov vi..


Nu imorrse så gick min pojkvän för han skulle lämna igen ett tv-spel han hade lånat, han skulle komma hem snart för vi skulle hitta på nåt idag men han har inte kommit än.. Det lär väl dröja ett par timmar till kan jag tänka mig.

Folk säger att han borde ställa upp för mig mer, och min första tanke är att ja det borde han, men med vad? På vilket sett? Ska jag kräva att han alltid ska sitta hemma med mig? Det kan jag ju inte göra..


Och vi har inte direkt ekonomi att alltid gå ut och hitta på saker heller.. Så jag vet inte vad jag ska hitta på för att försöka locka honom bort från drogerna. IDIOT tänker ni nu, men det skiter jag i.


Ni får ursäkta men jag börjar bli less på att höra att han är ett svin och att jag borde be han fara och flyga för att jag älskar honom, jag tänker inte ge upp bara för att det är lite jobbigt nu. När man älskar nån så finns man där, i både med och motgångar.


Sen att mitt medberoende kanske inte gör han några tjänster vet jag också om, så ni behöver inte påpeka det heller.


Men jag kan hålla med om att han behandlar mig som skit emellanåt. Inte att han är taskig eller nåt sånt, han är så kärleksfull och fin när han är här, men han lämnar mig ensam hela tiden och är hellre ute och knarkar. Det gör mig ledsen, och det har jag berättat för honom och han mår jättedåligt över att han gör så. Men saken är den att är man beroende så är man. Drogerna går först, så är det bara.


Det känns som att jag ger er massa luckor nu så att ni kan ge er på mig och hacka hål på mina argument, men fine gör det då. Jag orkar inte bry mig...


Har ingen aning varför jag skrev ett sånt här inlägg nu faktiskt, men jag orkar inte försvara honom även fast jag gör det. Jag är så förvirrad.. Orka...

 
 
Ingen bild

Annika

11 februari 2012 07:40

Ja, vad ska man säga, kärleken övervinner det mesta... Jag tycker det är så beundransvärt att du klarar att hålla dig ren under de givna förutsättningarna. Såklart har jag som säkert många andra tänkt att E's missbruk inte direkt är bra för dig och att du kanske borde lämna honom för att inte trilla dit igen, men, din beslutsamhet att vara ren och din kärlek till honom verkar övervinna allt. Jag hoppas verkligen för er skull att han får hjälp snart. Jaha, lång kommentar, vad jag egentligen ville kommentera var det du sa om att du tyckte ditt inlägg var "kasst", det var det inte. Det är viktigt att få ur sig sina känslor på något sätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards