Addictlife

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

It's moving

Av anonym narkoman - 28 februari 2012 16:57

Nu känns bloggen helt plötsligt inte lika anonym längre, och jag blir faktiskt lite nervös..


Igår stog jag inte ut längre, på kvällen/natten efter att min polare åkt hem så skickade jag ett sms till E och skrev att jag älskar honom och mår skitdåligt över att det har blivit såhär. Efter en stund svarade han, och gissa om jag blev glad för det han skrev! Jag tänker inte skriva det här dock..


Vi ska träffas imorgon och prata, och jag känner mig lättad men samtidigt nervös. Tänk om han vill ta en paus eller göra slut helt? Att han känner att det vore bäst för mig? För han är sån, han vill alltid det bästa för mig, även om ni kanske inte kan tro det..


Men nånstanns innom mig känner jag ändå att det kommer att ordna sig, att allt kommer att bli okej ändå. Jag gjorde nog rätt i det här, att jag satte ner foten och det verkar som att han har fått upp ögonen lite grann. Han vart också otroligt lättad tror jag när jag hörde av mig, för han har nog inte vågat..


Jag tänkte ju med min typiska tjejhjärna att han skulle fatta vad jag tänkte när jag gjorde slut, att jag egentligen bara ville att han skulle höra av sig och visa att han bryr sig så skulle han få komma hem.. Men hur skulle han kunna veta det? Jag gjorde ju slut och bad han lämna nycklarna o hämta sina grejjer lixom.. Ibland är man bara så typiskt jävla tjej alltså, och tror att killar är tankeläsare..


Men jag är å andra sidan ingen tankeläsare jag heller. Jag VET att han mår skitdåligt och att han inte är sig själv, men jag vet INTE vad han tänker på. Jag vet INTE hur han känner eftersom han inte pratar med mig. Där måste vi börja göra förändringar båda två och börja kommunicera med varandra, det är fan viktigast tror jag.


Jag vet att många inte kommer gilla detta, men såhär är det: Jag kan stå ut med att han knarkar just nu, sålänge jag känner att han prioriterar mig och vårat förhållande. Det är drogerna som ska vara ett nödvändigt ont, inte vårat förhållande. Fattar ni vad ja menar?


Ja ni får tycka att jag är dum i huvdet, det är okej. Ibland funderar jag på om jag kanske är det, men det är väl det kärleken gör med en? Blind och dum.. O medberoendet också naturligtvis..


Jag ska nog ta upp kontakten på RÅBA igen också. Ni som läst ett tag kanske minns att jag gick hos en kvinna på samtal om medberoende för ett par månader sedan? Jag trivdes bra med henne, men det kändes ändå jobbigt att få sanningen serverad sådär lixom.. Men jag tror att jag är redo att möta medberoendet head on igen, och kanske börja jobba med det? Den som lever får se.


Tiden rinner iväg, morsan kommer snart och hämtar upp mig och skjussar mig till eftervården. Har inte så många gånger kvar nu, skönt!

 
 
Ingen bild

Charma

29 februari 2012 11:06

Hej!
Hittat dig via Rockdolls blogg och följt dig ett tag. Måste bara säga att du gör det superbra. Både i din drogfrihet, plus att jag tycker du skriver jättebra och intressant. Inte kommenterat hitills dock men jag kände att jag var "tvungen" nu. Du skriver "Jag kan stå ut med att han knarkar just nu, så länge jag känner att han prioriterar mig och vårat förhållande.".

Hmm... Var det inte just därför du gjorde slut? För att han inte prioriterade dig? För att du fick vänta förgäves på att han skulle dyka upp, eller iaf höra av sig? Tror du ens det är möjligt att prioritera något annat än drogerna när man är beroende? Jag förstår verkligen att du älskar honom, och jag tror verkligen att han älskar dig också och vill ditt bästa. Hoppas bara för er bådas skull att han väljer rehab så du slipper göra det valet. För det är inget lätt val och kanske är du inte redo än att ta det steget. Lycka till!

 
Ingen bild

josefin

20 mars 2012 21:16

Skit snack drogerna är nummer 1 för honom och det borde du veta
du är sjuk mycket sjuk sjukare än honom så är det att vara medberoende i väg på ett al-anon med dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards