Addictlife

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Music for me

Av anonym narkoman - 29 februari 2012 16:55

Jag sitter och lyssnar på min absoluta favoritmusik, och som vanligt planerar min framtida begravning och vad som ska spelas och lixom representera mitt liv.


Jag vet inte hur ovanligt och sjukt det är, men jag har planerat min begravning sen jag var ca 6-7år gammal. Jag vet inte om jag har skrivit om det här förut, det har jag säkert.


Men iallafall, i olika perioder i livet så tänker jag på det oftare. Varje kväll innan jag ska sova nu till exempelt så tänker jag på hur jag ska ta en överdos och med vad, och jag vet precis vad det ska stå i mitt brev till familjen. Jag vet precis vilken låt jag ska be dem spela på min begravning. Jag vet precis vilka jag vill ska komma dit.


Jag säger inte att jag ska ta livet av mig, ni behöver inte bli oroliga. Det är mer som en trygghet för mig att jag har allting planerat i minsta detalj i huvet, som en utväg ifall jag nu skulle behöva den.


Det känns dock inte friskt att tänka på det här så mycket som jag gör. Det tar verkligen energi av mig, för jag bli ju ledsen också.. Tänker på hur min familj kommer reagera osv. Vem som ska hitta mig och så..


Där måste min plan finslipas.


Men vafan sitter jag och säger? Vad SKADAD jag är!


Fatta hur saker och ting bara far runt i huvudet på mig och när jag inser vad jag sitter och tänker på så blir jag alldeless ställd. Jag kan ju inte va frisk på en fläck alltså..


Såhär är det jämt.. Jag kan sitta och tänka på nått helt vanligt och oskyldigt sen slutar det alltid med nåt svart destruktivt och oftast hemskt minne från mitt förflutna också får jag ångest. Och som sagt så inser jag inte vad jag sitter och tänker på förens jag redan har fått ångest och inte kan släppa det.


Rätt intressant dock att följa tankekedjan tillbaka till början och sedan se hur sjukt jävla skadad jag måste vara egentligen som kan göra något helt vanligt till nåt så sjukt.


Men detta med sjuka tankar är jag väl knappast ensam om.


Men jag vet dock inte hur vanligt det är att vara besatt av sin egen död och begravning?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards