Addictlife

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av anonym narkoman - 9 mars 2012 13:30

Vafan ska jag skriva om??? Känns så jävla tråkigt allting just nu..


Jag har lite funderingar som jag tänker på just nu. Alltså vardagliga saker.. Men eftersom jag inte har nåt intressant att skriva om så kan jag lika gärna skriva om det..


E bor ju hos mig, och nu har soc tröttnat på att "va schysst" och låta oss ansöka om pengar var för sig, så nu har dom sagt till att vi måste börja ansöka tillsammans. Hur mycket mindre pengar kommer vi att få? Och då kommer alla pengar sättas in på mitt konto och sen måste jag ge E pengar antar jag? Men det känns inge bra för alla hans pengar går ju som sagt till droger.. Och jag ger han ALDRIG pengar. Det är inte så många dagar kvar innan ansökan ska in, så jag måste komma fram till en lösning snart känner jag.


Sen så börjar jag min praktik i slutet på den här månaden och det börjar kännas lite jobbigt faktiskt. Jag har varit arbetslös nu sen mitten av oktober och lixom blivit van att bara va hemma. Jag är inte helt säker på att detta jobbet är det rätta för mig heller, men det får vi väl se. Det är ju som sagt bara praktik..


Det har blivit som en reflex att jag alltid säger att jag vill jobba med människor, som detta jobb nu då som är som Ledsagare. Men vill jag det egentligen? För jag vet inte om jag är särskillt bra på det. När jag berättar för folk vad jag ska jobba med så säger dom alltid "ja men det är ju så du! Du är ju så social så det är perfekt för dig" men jag är ju inte särskillt social längre. Jag har tappat all självkänsla och självförtroende sen jag blev drogfri. Jag tvivlar på allt jag gör nu för tiden. Jag analyserar varje konversation jag har haft och slår på mig själv för jag tycker att jag betett mig pinsamt eller på nåt annat sätt dåligt.. Jag är verkligen världens mest osäkra person också ska jag jobba med människor?? Det känns inte som att det går ihop på nått sätt..


Jag borde snarare sitta instängd på ett kontor eller nåt för mig själv så jag slipper prata med människor..


Jag skulle kunna tänka mig att plugga, men jag har INGEN ANING vad jag vill bli "när jag blir stor". Känns inte som att jag vill plugga i onödan heller, jag vill ju ha ett mål lixom. Jag gick 4 år på barn och fritid i gymnasiet, men jag har ingen lust alls att jobba med barn i dagsläget. Tror inte jag hade det då heller.. Jag har jobbat på dagis flera gånger, men känner alltid att det är absolut inte min grej.


Jag har inget drömjobb direkt. Jag vill bara göra nåt jag tycker är roligt. Jag hatar att gå till ett jobb som jag tycker är jobbigt och tråkigt, då blir jag bara deprimerad och slår så jävla hårt på mig själv. Men det är så jävla svårt att hitta ett jobb man tycker om när man inte ens vet vad man vill göra!


Tänk om jag bara kunde få pengar för att vara mig själv? Va skönt de skulle va.. Tänker på dom här storbloggarna som tjänar pengar bara på att gå runt o fika, shoppa och festa typ. Så jävla orättvist.


Nä nu ska jag avrunda här. Sitter och väntar på att mormor ska höra av sig, jag tänkte hänga med henne och en av mina kusiner idag.

Ovido - Quiz & Flashcards