Addictlife

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Boa as in boaorm

Av anonym narkoman - 4 mars 2012 16:30

Godmorgon var jag på väg att skriva.. Jag har nyss vaknat efter en powernap, men är typ lika trött som jag var imorrse när jag klev upp! Suck.. är det inte meningen att man ska bli piggare? Skitsamma..


Igår så for jag till en kompis och kollade på film. Hon och hennes pojkvän hade förlovningsfest i förrgår så dom var inte sådär jättepigga när jag var där. Det lät som att dom hade haft kul iallafall. Hade ju faktiskt tänkt att gå på bolaget och köpa en flaska vin till dom som grattis till förlovningen, men jag glömde bort det. Och det kanske är lika bra med tanke på vad som hände sist jag var på bolaget..


Men det har jag inte berättat än va? Fredag förra veckan var jag på bolaget för första gången på ja.. över ett år iallafall! Har inte varit där sen jag blev drogfri. Morsan bad mig gå in och handla en box med vin åt farsan och av ren reflex så sa jag ja! Sen när jag väl gick dit så vart jag skitnervös alltså. Började svettas och gick omkring som en förvirrad pundare där inne.. Vakten stirrade som fan på mig kan jag säga. Jag var så nervös när jag stog där framför vinet att jag ringde morsan o sa "jag ser det inte, jag ser det inte!!" också stog jag och stirrade på det hela tiden.. Ja ni förstår kanske vilken pärs det var..


Hade inte morsan stått och väntat med bilen utanför så hade jag fan handlat nåt åt mig själv bara för att jag var så uppskruvad. Alltså jag var så nervös att jag inte ens höll på att få ner vinet i påsen när jag handlat klart! hahah ja det är lite roligt såhär i efterhand..


Gick på ett möte sen på kvällen och pratade om det.. Eller kanske mest för att informera om att jag var där för farsans skull IFALL någon skulle ha sett mig. Kom och tänka på det efteråt.. Folk snackar så otroligt mycket i den här stan och ett sånt rykte som att man skulle ha klivit på igen är svårt att bli av med..


Men jag ÄR sugen på att dricka alltså. Så in i helvete ibland. Särskillt när man ser på facebook alla som ska på fest och lägger upp bilder och så.. Det finns några som är/har varit med i gemenskapen som på senaste lagt upp festbilder med alkohol och jag funderar... funkar det? Att dricka alltså när man varit nykter så länge..? På bilderna ser allt skitbra ut, men jag vet ju inte, för jag var inte där. Vill inte direkt fråga heller lixom "hej jag ser att du börjat dricka igen, funkar det bra för dig?". Känns inte som att det skulle va så uppskattat kanske.


Jag har ingen aning.. Men jag kör på feg-stuket som funkat hittills.. "vet jag inte hur det blir så skiter jag i det". Dvs vet jag inte att det kommer att gå bra att dricka så kommer jag inte göra det. Jag vågar inte chansa.


Nä nu har jag svamlat nog. Har faktiskt tvättstuga om en kvart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards