Addictlife

Alla inlägg den 15 september 2011

Av anonym narkoman - 15 september 2011 22:02

Drogen gör sig påminnd...

En sorg infinner sig efter att jag suttit och kollat på bilder från den absolut värsta perioden i mitt missbruk. Jag hade roligast för jag var alltid påtänd men det var min botten tror jag.. Iallafall med amfetaminet. Jag kan inte förstå att jag har sett ut på det där viset. Och att jag dessutom lagt ut dom bilderna på internet bevisar bara hur sjuk jag var..

Men att jag inte vill ta bort dom kanske visar hur sjuk jag fortfarande är?

Jag blir jätteledsen.. En del av mig saknar det där så oerhört, en annan del säger att det där var helvetet på jorden och att jag har absolut inget att längta tillbaka till.

Det som drar i mig mest är att jag var så smal då och jag känner mig som en heffaklump nu. Jag har aldrig varit såhär stor som jag är nu och jag vantrivs.

Kanske inte hela tiden men i det stora hela.

Jag kan inte skaka av mig sorgen, den äter mig innifrån. Vill att jag ska kliva på igen. Nej, jag tog ett beslut imorrse att inte plocka upp drogen idag och det tänker jag inte göra heller.

Imorgon är en ny dag och ett nytt beslut.


Jag tänkte faktiskt efter innan jag gick in på hemsidan som har alla dessa bilder, för jag vet vad det gör med mig att se dom. Men jag gjorde det ändå och nu får jag känna på konsekvenserna. Sist jag försökte göra det så kom jag inte in på sidan, kanske va det Gud som inte tyckte jag var redo. Idag gick det och jag lärde mig nånting. Jag klarar inte av att se dom, men jag är glad att dom finns där.


Jag behöver påminna mig ibland om vart jag kommer ifrån för att se vart jag är på väg och behålla fokus på målet.


Jag hoppas att jag kan somna ikväll. Jag känner mig helt knäckt i kroppen. Många fysiska symptom som jag hade när jag var aktiv. Det är lustigt att det blir så ibland. Att när jag tänker på droger så beteer sig kroppen som att jag håller på att tända av och jag blir påminnd om att jag INTE vill utsätta mig själv för det igen.

Paniken av att inte kunna sova men inte klara av att vara vaken....... fyfan vilket helvete..


Den känslan skrämmer mig mer än nånting annat just nu. Det är tillräckligt för att hålla mig från drogen.


Av anonym narkoman - 15 september 2011 20:18

Sådärja, nu har jag renoverat lite i bloggen eller va fan man ska säga. Jag har varit less på det där gröna ett tag nu, det hörde till det gamla livet. Nu är det Blue som Basic Text som gäller! Och en ny fin profilbild också inte det där påtända ögat som jag hade förut..

Nej det hör som sagt till det gamla livet.


Jag skapade denna blogg när jag var aktiv så hela början av min blogg handlar om droger och misär i stort sätt, jag varnar känsliga läsare för en del bilder och så om det nu är så att ni vill läsa om det..


Jag har talat med min sponsor ikväll eftersom det är torsdag och det är våran dag. Jag berättade lite om hur det gick idag på råba och hur jag tänker kring allt detta och hon tycker att jag verkar vaken och har en bra attityd. Skönt att höra! Behöver jag positiv feedback så ringer jag min sponsor :) Naturligtvis talar hon om för mig om jag är ute och cyklar också men jag gör inte det så ofta.


Nöjd med bloggen blev jag iallafall! Vad säger ni som hängt med ett tag? Om det nu är någon sådan.....

Av anonym narkoman - 15 september 2011 19:29

Hej igen. Nu fungerar min dator igen.

Det känns att det var ett tag sedan jag skrev, jag är lite seg startad..


Jag har pratat med min pojkvän ikväll, han ringde när jag var på väg hem i bilen med farsan. Det känns att det börjar närma sig nu.. Det där datumet han muckar och kommer hem. Jag har varit på råba idag för att prata om vad jag ska göra och vilka regler jag ska sätta upp ifall han nu inte skulle vara drogfri. Kvinnan jag pratade med var väldigt bra, hon hade mycket vettigt att säga. Jag måste tänka utifrån hur JAG vill ha det inte hur jag vill att HAN ska vara. För som sagt jag kan inte förändra någon annan, jag kan bara sätta upp gränser och regler för mig själv. Och jag har bestämt att i min lägenhet får det inte finnas droger och han får inte vara påverkad hos mig. Det är väl en bra början? För jag kan inte kontrollera att han inte knarkar nån annanstanns men jag kan kontrollera att han  inte knarkar hos mig, för det får han inte. Där kan jag sätta ner foten och det hoppas jag att jag kommer att göra om det nu kommer till det..


Jag vart lite distraherad nu av tv:n men nu när datorn funkar igen så kommer ja börja blogga dagligen igen. Smell ya later

Ovido - Quiz & Flashcards