Addictlife

Alla inlägg den 20 september 2011

Av anonym narkoman - 20 september 2011 21:49

Godkväll medmänniskor, jag är sjuk.

När jag vaknade imorrse så kände jag bara Nej nej nej, jag har inte tid att va sjuk! Jag hade bestämt träff med min pojkväns mamma, sen råba och sen eftervård. Två av tre saker klarade jag av iallafall..

Jag for in till stan och fikade med min pojkväns mamma, det var skönt att sitta och prata med henne. Vi har en fin relation hon och jag, känns som att jag kan prata med henne om allt. Vi är på samma våglängd när det gäller vad vi kan göra när han muckar, hur vi kan stötta honom och hjälpa honom. Jag tror nämligen inte på det här med att hota och köra skuldkortet för att få någon att förändra sig och det gör inte hon heller.

Efter det så for jag ut till råba och hade samtal där. När jag kom in och satt mig så trodde kvinnan jag pratar med att jag hade tagit droger eller mediciner för jag såg helt färdig ut, och jag förklarade för henne att jag bara är förkyld, inte påverkad.

Det blev ett bra samtal, fast jag har glömt det mesta nu..

Sen klockan 18 så stod det eftervård på schemat i samma byggnad, jag tänkte försöka hitta en soffa eller nåt att chilla i några timmar innan de började men det var låst in dit så jag tog bussen hem. Och när jag väl kommit hem så kände jag att jag pallar fan inte alltså.. Så jag sket i det.

Jag träffade min pojkväns systerdotter på bussen också, hon som jag skrivit om här tidigare. Och hon är riktigt fast i medberoendet alltså, hon har till och med tagit kontakt med hans kompisar och sagt att dom ska sluta höra av sig till honom! Tjejen är typ 17 år gammal! Helt jävla vansinnigt.

Aja, det finns ingenting jag kan göra åt det. Jag har sagt hur jag tänker och känner och jag får en känsla av att hon tror att jag inte bryr mig om honom och det gör mig jätteledsen. Hon säger att älskar man en person så gör man allt för den personen som om jag inte gör det! suck... Jag känner inte för att försvara min kärlek till honom för en tonnåring..

Han vet hur stark våran kärlek är och det är allt jag behöver, sen får alla andra tycka och tro vad dom vill.


Jag kommer nog att sjukanmäla mig från jobbet imorgon, jag klarar fan inte att jobba när jag mår såhär, även om det bara är 4 timmar...

Ovido - Quiz & Flashcards