Addictlife

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Suck on this.

Av anonym narkoman - 15 mars 2012 18:31

Hej hallå. Ja som ni ser så har det inte blivit nå bättre med uppdateringen.. Men jag skriver när jag kan, som nu till exempel.


Jag har haft ett fruktansvärt drogsug nu i flera dagar, det kanske till och med börjar närma sig en vecka nu. Alltså drogsug har jag alltid, men nu har det varit helt för mycket. Jag har börjat dampa och kasta saker, för att sedan bryta ihop totalt och inte kunna andas osv.. Det är helt sjukt, jag får nästan panikångest när det sätter igång alltså.


Det blev inte bättre av att vi hade "sugsurfning" på eftervården i tisdags. Vi får alltså sitta allihopa och lyssna på ett band där en röst talar om hur vi ska tänka. Typ som ett avslappningsband ni vet. Fast det här är gjort för att framkalla sug. Helt vansinnigt om ni frågar mig. Men man ska iallafall framkalla sug, för att sedan lära sig att hantera det och få bort det, vilket inte alls fungerar på mig. Jag försökte verkligen att INTE lyssna på det där jävla bandet i tisdags, men minnena kom ändå.


Bilden som sök upp i mitt huvud var att jag sitter på min toalett i min gamla lägenhet och skuter i mig en sån fet jävla panna att jag bara börjar skaka. Och jag hade en tvångstanke att jag måste alltid göra rent mina verktyg på en gång efter jag skjutit i mig så jag sitter där på toaletten och sköljer rent mina verktyg men kan inte hålla nålen i vattenstrålen för att jag skakar så mycket. Fyfan det börjar bränna under huden på mig bara av att skriva om det nu..


Iallafall så är det sånna minnen som kommer som ett jävla slag i bröstet på mig konstant nu. Jag ber E fixa droger åt mig varje dag och han säger nej varenda gång. Han säger att jag kommer börja må lika dåligt som jag gjorde innan jag slutade, och jag säger "men jag mår redan så dåligt nu, om jag kliver på får jag iallafall må bra IBLAND". Är jag ute på runn is nu? Ja det är jag.


Är jag i en återfallsprocess nu? Ja det är jag. Det har jag nog varit sedan jag blev drogfri egentligen. Jag ser ingen mening med allting längre. Bara rädslan att såra folk håller mig från att kliva på just i detta nuet.


Jag vill inte knarka, men jag orkar inte va drogfri heller.

 
 
Ingen bild

N

15 mars 2012 23:35

jag vet hur svårt det är.. med tiden släpper det får man intala sig.
och för många verkar det göra det, bara man låter det ta tid.
men förstår verkligen dina tankar.. längtar ibland till och med efter att ligga och spy i timmar efter att man tagit för mycket.

nojorna & psykoserna är det som håller mig från att gå tillbaks tjacket.
t.ex "förstod" jag att hela universum, precis ALLA runt omkring mig, vänner & familj, var med i någon sorts komplott mot mig där målet var att driva mig till att ta livet av mig. och just därför lät jag bli, ville inte ge "dem" tillfredställelsen av att se mig död. som tur var släppte de värsta tankarna efter att jag sovit .. men absolut inte alla.

vet inte om du upplevde liknande saker, men de flesta hamnar nog tillslut i liknande psykotisk tillstånd efter ett par år. de händelserna har varit de absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv, och det är så jävla svårt att släppa dessa tankar när de väl slagit rot i en.

nu svamlade jag iväg igen,har svårigheter med att få ner det jag vill säga i en kort sammanfattning... blir tokig på mig själv.
det jag vill säga är att försök fokusera på de absolut värsta händelser och känslor från tiden då du var aktiv..det är det enda som funkar för mig och som jag är livrädd för att hamna i igen.

fortsätt vara stark, du har kommit så otroligt lång! var stolt över dig själv, du har lyckats ta ett sånt enormt stort steg.
kram & en massa styrka till dig

 
Ingen bild

N

15 mars 2012 23:43

haha shit jag skrev verkligen en roman.. hoppas du inte tar illa upp, tänker bara att det kan vara skönt att läsa om andras liknande erfarenheter.. att det hjälper på något vis.
säg till om du tycker att det är jobbigt så ska jag tänka extra mer på att hålla mig kort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards