Addictlife

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

It's done

Av anonym narkoman - 23 mars 2012 09:54

Hej bloggen. Jag hade egentligen tänkt skriva igår men det blev inte så för jag somnade flera gånger efter jag kom hem.


Jag var och träffa en läkare igår. Det gick jättebra, han lyssnade på det jag sa och tappade inte respekten för mig när jag berättade att jag haft en tungt drogmissbruk. Annars brukar man kunna se det i ögonen på läkare att dom direkt slutar lyssna när man nämner det.. Men det här gick bra, jag fick 3 mediciner men inget nytt, har haft dom förut.


Jag fick dock inte börja äta den jag åt sist för då måste psykiatrin vara inkopplad, så det fick bli en "vanlig" antidepressiv och jag klagar inte! orkar inte med psykiatrin alltså, dom är bara så jävla struliga.


Jag gick iallafall och tog ut dom på apoteket och tog första antidepp tabletten inne i stan + några ångestdämpande. Blev astrött efter en stund och när vi kom hem somnade jag till två gånger och var helt slut. Tog en sömntablett och gick och la mig.


Funkade ganska bra. Annars brukar jag ligga och tänka så in i helvete (på droger mest) innan jag ska sova. Somnar jag inte relativt fort så hinner tankarna börja snurra och då är det i stort sett omöjligt att somna sen. Men nu gick det bra som sagt, vaknade även tidigt idag alldeless av mig själv! Lika bra att jag vänjer mig att kliva upp tidigt eftersom jag ska börja jobba på måndag.


Vet att det finns folk i 12stegsprogrammet som inte accepterar detta. Alltså att ha medicin och så, särskillt sömnmedicinen som är sinnesförändrande. Men det skiter jag faktiskt i, jag ser inte det här som att jag har börjat missbruka igen. Vill folk se det så så är det upp till dom.


Jag är glad att jag har fått den hjälp jag behöver nu iallafall. Att jag har träffat en läkare som är vettig och går och prata med. Han är en vanlig läkare på en liten vårdcentral så risken är minimal att han kommer börja skriva ut sjuka mängder medicin som min förra läkare gjorde.


Ikväll hade jag tänkt gå på ett NA möte iallafall. Men det tänker jag ofta också blir de inte av.. Kvinnan som var/är (vet inte alls längre) min sponsor ska flytta och ville träffa mig en sista gång bland annat. Men framförallt så vill jag gå för att det var ett tag sedan nu.



Tankar? Funderingar? Har jag gjort fel som börjat äta medicin igen? Räknas det som ett återfall?

 
 
Ingen bild

L

23 mars 2012 15:28

Du gör helt RÄTT!!!
Det är absolut inte ett återfall(det vet du nog också innerst inne).

Hoppas du börjar blogga lite oftare för din blogg är behövd! Hoppas du kommer få må lite bättre nu framöver kanske suget avtar i o med det!! Trevlig helg!!

 
Ingen bild

josefin

23 mars 2012 17:26

Tyvärr är det återfall

 
Ingen bild

N

23 mars 2012 19:49

josefin jag fattar inte hur man kan kalla detta ett återfall! har man som före detta missbrukare inte rätt att få medicin om man är sjuk?
ofta är det ju så att man börjar missbruka för att man har t.ex psykiska problem/sjukdomar som man försöker självmedicinera bort.. vilket oftast leder åt helvete rakt ner i missbruket. får man då hjälp att ta sig ur det(eller tar sig ur på egen hand)och blir nykter så har man fortfarande kvar grundproblemet, orsaken till att man kände behovet utav drogen. för mig är det en självklarhet att om det krävs medicin för att bli frisk och fungera i samhället så ska man NATURLIGTVIS få ta emot den hjälpen. mediciner som man är ordinerad och får utskrivet kan inte klassas som narkotika..

så jag tycker du gör HELT rätt! du borde inte ens behöva känna att det du gör kanske är något fel... det är lätt för f.d missbrukare som själva i grunden inte har några psykiska problem att säga att det enda acceptabla är total renhet från all medicin.. för dessa personer kan ju faktiskt fungera normalt helt utan och det är ju skitbra för dem, men de ska inte fördöma de som faktiskt är sjuka.

haha vad långt detta vart nu då.. blir bara så upprörd utav ämnet..

 
Ingen bild

pertti

23 mars 2012 21:43

Det finns en pamflett som heter in times of illness,där står det att läsa att vi är beroenden och mycket sjuka människor och framförallt är vi inte läkare,så länge du äter mediciner efter läkares ordinationer,så är det okej så som jag kan se det,det är när man börjar ordinera själv som det blir ett återfall som jag kan se det,men vad vet jag är ej läkare.Kram

 
Ingen bild

josefin

24 mars 2012 07:56

Man kan få utskrivet vilken medicin man vill hos läkaren det fungerar alltid, Missbruk är också en sjukdom som man har hela livet drogfri eller ej. Efter vad jag läst är du inte drogfri i tankesättet och självönkan är stor. " Tog några ångesdämpande och blev svintrött och somnade 2 gånger och var helt slut när jag kom hem tog jag en sömntablett " Som att den sömntabletten behövdes när du redan var så trött och lyckades somna 2 gånger.

anonym narkoman

24 mars 2012 11:55

Ja den sömntabletten behövdes eftersom jag redan sovit under dagen kunde jag inte somna på kvällen.

 
Ingen bild

Kristina

26 mars 2012 17:24

Du gör helt rätt! Det är bättre att medicinera för din ångest och depression istället för att återfalla, då går det ju ofta dåligt väldigt snabbt. Det är skitsnack att fd eller aktiva missbrukare inte ska ha samma rätt till vård och medicin som alla andra! Sen tror jag att det är viktigt att göra som du gjort att berätta för din läkare hur det ligger till och att du är restriktiv med tabletterna så att det inte tryggar igång något annat. Tyvärr är ju benso (om det är det du tar) väldigt beroendeframkallande och tolernsen ökar snabbt. Därför tycker jag att det är klokt att du resonerar som du gör kring det. Kram till dig och lycka till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards