Addictlife

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Looking back

Av anonym narkoman - 26 september 2011 22:14

Jag satt och läste ett gammalt blogginlägg som jag skrivit. Det beskriver ganska bra hur en typisk dag såg ut för mig när jag var aktiv..

http://addictlife.bloggplatsen.se/2009/11/01/2143012-all-ill-ever-be-is-what-ive-become/


Jag har kommit så jävla långt. Jag har varit drogfri i 7månader och 26dagar. Det är helt jävla sinnesjukt, att jag klarade det. Jag försöker mitt bästa att inte hamna i högmod och tro att jag klarar mig själv nu och att det är lugnt för det är det inte. Risken för återfall finns alltid där, jag blir påminnd om drogerna dagligen och måste vara på min vakt hela tiden så jag inte halkar dit. För det går så jävla fort alltså...

Jag har de största prövningarna framför mig, det är jag medveten om. Jag är bara 22 år gammal och har varit drogfri i 7 månader och 26 dagar, jag har hela livet framför mig fullt av prövningar och lärdomar. Förhoppningsvis behöver jag aldrig mer plocka upp drogen, men om jag gör det så hoppas jag att jag hittar tillbaka till NA så snabbt som möjligt. Usch jag vill inte ens tänka tanken...

Mitt liv var inte värt att leva, jag försökte ta livet av mig med jämna mellanrum när drogerna tog slut, och den ständiga ångesten att när kommer nästa dos? När kommer dom och bankar på dörren och vill ha sina pengar? När kommer polisen att ta oss? Vad kan jag stjäla? Vad kan jag sälja?

Jag vill fan inte tillbaka dit. Jag ska göra allt i min makt att inte hamna där igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards