Addictlife

Alla inlägg den 6 december 2011

Av anonym narkoman - 6 december 2011 12:49

Igår klev vi upp tidigt och for in till stan för min pojkvän hade tandläkartid igen. Sen gick vi tills hans mamma och hon hade druckit.. Det kändes jobbigt för mig att sitta där medans hon fyllegrät kl 10 en måndagmorgon. Kan bara tänka mig hur det känns för min pojkvän..

Varje gång hon ringer på fyllan så säger han att han vill ut och supa eller knarka, och jag förstår honom. Det hjälper inte direkt hans situation att hon ringer och håller på sådär.. Men vad ska man säga? Jag kan ju inte säga åt en vuxen kvinna hur hon ska betee sig mot sin son?


Jag gick på ungdomsmottagningen och fick nytt recept på p-piller sen när jag kom tillbaka så hade min pojkväns soctant ringt och sagt att han skulle på studiebesök på behandlingen dom har här i stan. Han blev lite less för att det var så kort varsel, hon skulle ha ringt för typ 3 veckor sen men vi åkte dit iallafall.

Det kändes skitbra att vara där, han träffade en som han känner och den killen sa att det var bra där så jag tror att han vart lite mer motiverad..

Jag kräver inte mycket av honom, jag vill bara att han ger det en chans. För vi fick veta igår att dom har stängt portarna till subutexprogrammet så han har inte så mycket annat att välja på..

För att få göra en ADHDutredning så måste han visa 2 månaders drogfrihet och om han går där så kan han göra det. För han behöver hjälp med ADHDn, det är viktigt.

Men det känns iallafall bra att det börjar hända nått nu, vi åker ut på dagarna även om det bara är för att han har tandläkartid så är jag tacksam för det.


Kom just på att jag har eftervård och tid på råba idag.. Fan också.. Jag vill åka dit men jag vågar fan inte. Varje gång jag åker dit så tar han återfall. Vafan ska jag göra?

Ovido - Quiz & Flashcards