Addictlife

Alla inlägg den 29 december 2011

Av anonym narkoman - 29 december 2011 11:46

Godmorgon, jag har sovit rätt okej inatt men min pojkvän har inte sovit nånting. Han har varit vaken och spelat spel på min telefon och gjort massa andra saker. Det kändes som att han hade tagit amfetamin, men jag frågade honom och han sa nej och hans pupiller var inte sådär stora som dom blir när man tar det så jag tror honom.


Han åkte nyss iväg med sin syster och skulle köpa en telefon, får väl se vad det blir för nått. Han vill ha en sån där med touch för att alla andra har en utom han..


Han var ju iväg och fiska igår och jag var hos min mormor och käka middag, sen när jag ringde var dom på väg till akuten för en av dom hade ramlat och brytit revbenen.. Kunde man ju nästan ha räknat ut, dom har ju alltid sånt flyt när dom ska göra nånting.


Jag blev så glad när jag klev upp och såg era kommentarer, det värmer så i hjärtat att ni bryr er och orkar läsa allt jag skriver, så nu tänkte jag svara på några frågor.


Hur ser jag på soc roll och vad gör man när någon är på väg in i ett missbruk? Såhär var det för mig; Jag hade börjat med sprutor och det var som värst mellan mig och J, jag gick på gymnasiet och hade två tjejkompisar som jag var väldigt tajt med, dom visste allting och jag trodde aldrig att dom skulle "svika" mig så och gå till soc och göra en anmälan, för det var så jag såg det.


Jag satt hemma hos mina föräldrar när jag fick ett samtal från en man på socialtjänsten, han sa att han fått in en anonym anmälan också började han berätta vad det stog i den. Han ville att jag skulle komma ner och träffa honom och berätta hur jag såg på saken. Jag åkte hem till J och tog en panna tjack och sen åkte jag ner och pratade mig ur allting. Han såg kanske att jag ljög, men soc kan inte göra nånting om man inte själv vill. Det ska krävas mycket innan dom gör en LVM utredning t.ex


När E kom hem och började knarka så ville jag gå till soc och kräva att dom skulle göra nånting, men jag pratade med min handläggare och hon sa att det är i stort sett hopplöst, dom kommer inte att göra nånting. Sen att allt man gör med soc tar sån jävla tid är en annan sak jag stör mig på, som att jag fick vänta 6 månader på behandling..

Jag tror det beror mycket på vem man har som handläggare, jag hade en jättebra en gång i tiden och henne träffar jag fortfarande, för hon fick saker gjorda, henne kunde man räkna med.


Hur jag ser på mig själv? Hmm ja.. Det är olika från dag till dag måste jag säga. Jag kan klappa mig på axeln och tycka att jag har gjort det bra som hållt mig drogfri så länge, men jag hatar mitt utseende för det mesta. Jag har gått upp 30kg sen jag slutade med tjacket och det mår jag fruktansvärt dåligt över. Ibland kan jag känna mig fin, och då är det E som får mig att känna så. Det kommer sällan innifrån.

Jag har stunder då jag är mer tillfreds med allt jag har gjort både mot mig själv och andra, och ibland så slår jag nåt fruktansvärt på mig själv för det. Det går också upp och ner..


Drömmar? Jag har alltid vetat att jag vill jobba med människor, det är nånting jag inte kommer ifrån. Jag skulle helst vilja jobba med ungdomar som börjat hamna snett och kanske använda mina erfarenheter till att hjälpa någon annan. Jag ska börja en ny praktik efter nyår som ledsagare, för jag jobbade ett par dagar som personlig assistent och det vart en mardrömshistoria. Efter att jobbet som personlig assistent gick så kepprätt åt helvete så började jag tvivla på om jag verkligen ska jobba innom vården, men det visar sig.


Sådär, hoppas det besvarar några frågor. Det är bara att fråga på och jag ska svara så gott jag kan.

Ovido - Quiz & Flashcards