Addictlife

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Nästa år

Av anonym narkoman - 31 december 2011 12:54

Jag vaknade imorrse kl 9 av att min pojkvän ringde efter droger. Han fick inte tag på nåt så vi gick och la oss igen, sen vaknade jag nu för en stund sedan av att han var påklädd och på väg ut genom dörren. Jag bad honom att inte lämna mig ensam hela dagen, han blev irriterad och sa att han inte skulle va borta så länge.


Det är nyårsafton idag. Han sa att han ville va hemma med mig för min morsa skulle komma förbi med god mat till oss. Jag undrar om han ljuger? Om han hellre vill vara ute och supa med sina vänner men han säger nej. Så jag antar att jag tror honom.


Jag som så många andra frågar mig själv vart jag kommer att vara den här tiden nästa år? Kommer jag fortfarande vara drogfri? Kommer han vara drogfri? Kommer vi att vara tillsammans?


Kommer jag bo kvar här? Kommer jag ha ett fast jobb och lön? Kommer jag vara lycklig?


Jag minns att jag frågade mig själv samma sak förra året. Tänk om jag visste vilket år jag hade framför mig då.. Jag visste väl att det förmodligen skulle bli behandling, men inte att jag och E skulle vara ifrån varandra i 8 månader, att jag skulle fortsätta vara drogfri när han kom hem och börja knarka, att jag skulle flytta etc etc.


Kommer nästa år bli värre? Kommer jag att börja dricka och knarka igen? Kommer E att försvinna eller dö?

Alla dom sakerna känns möjliga, som att det skulle kunna hända..


Jag känner mig låg.. Känns som att han vart irriterad på mig imorrse och att han inte kommer att vilja komma hem sen för att jag är så jobbig. Jag känner mig falsk om jag inte berättar och visar hur jag känner, men jag känner mig dum när jag gör det.


Nyårsafton.. Vilken trevlig dag..

 
 
Ingen bild

pertti

31 december 2011 14:51

Skickar en liten hälsning om ett gott slut och förhoppningsvis bättre nästa år.Jag hoppas att jag slipper läsa att du börjat använda igen,har jag klarat mig från att använda kan du oxå. Jag önskar dig verkligen lycka till en dag i taget bara för idag,Kram.

 
Ingen bild

Annika

31 december 2011 17:51

Hej igen!
Jag hoppas du orkar stå mot och att han snart inser att det är ohållbart det han gör mot dig. Jag har ingen erfarenhet av droger i närheten av det du har, så jag undrar, finns det något tillfälle som du kan berätta för honom hur ledsen han gör dig? Eller tar man inte in sånt som knarkare?

Igår bestämde jag mig för att erkänna för mig själv att jag ha problem med alkohol, jag dricker för mycket på helgerna. Så jag satte mig själv på Campral vilket jag hade hemma sedan tidigare. Åkte även in till en beroendeakut med min sambo och erkände för dom. Så nu tänker jag låta mig smittas av din styrka för att kämpa själv, tack för att du har inspirerat mig till att ta
tag i mina problem!! Kram!

 
Ingen bild

Anna

31 december 2011 21:03

Hej! Hoppas verkligen att 2012 blir ditt bästa hittils. Gott nytt år tjejen!

 
Ingen bild

M

1 januari 2012 15:46

Jag lider med dig, men vill säga att jag tycker du är grymt stark som fixar allt detta! Sedan tycker jag du verkar vara en riktigt skäprt tjej, med väldigt vettiga åsikter, ta vara på det! :) Du skriver så himla bra också, första ggn jag känt att jag fått en bild av det här med droger, hur det verkligen kan vara vem som helst som dras in i det..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards