Addictlife

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Dagmar vilket jävla namn

Av anonym narkoman - 26 december 2011 13:28

Svar på kommentar;

Doll är dolcontin. Jag har haft det ganska lätt i skolan när jag väl försökt om jag säger så. Min bror har både dyslexi och ADD men jag har inga såna diagnoser. Jag var inte motiverad om jag säger så, men tack vare amfetaminet lyckades jag plugga upp mina betyg sista året på gymnasiet och ta studenten.

Barn blir det absolut inte som det ser ut nu, skulle aldrig i hela mitt liv sätta ett barn till världen när jag knappt kan ta hand om mig själv, därför äter jag p-piller.

Men en dag hoppas jag..


Trevligt med frågor tycker jag. Fråga på!

Jag mådde inge vidare bra igår efter jag suttit och skrivit lifestoryn i flera timmar. Det är jobbigt för mig att gå igenom allt det där igen, särskillt perioden med J, jag har många trauman från den tiden..

Och när jag läser ser jag också att det är mycket som fallit mellan raderna, mycket som jag inte fick med men som ändå har påverkat mig mycket. Men man kan ju inte ta upp allt, eller? Kanske blir en annan dag, jag lär väl kanske fylla på eftersom..

Nu vet ni iallafall det mesta om mig, det viktigaste. Det som förde mig hit.


Det har varit storm här inatt, hela huset har skakat så vi har inte sovit särskillt mycket. Fimparna jag hade i min överfulla askkopp på balkongen ligger nu utspridda över hela gården..

Hade tänkt gå förbi soc och hämta E's pengar men kom på att det är röd dag, så vi får ta det imorgon. Vi hade tänkt åka på dollarstore för han ska köpa en julklapp till mig men de får bli en annan dag.


Ska väl kanske försöka göra nån nytta istället, kanske städa. Det är så jävla dammigt här och E är allergisk mot det. Snacka om lat man är...

 
 
Ingen bild

Anna

26 december 2011 21:35

Hej! Hoppas att du haft en fin jul i år och att det kommer många bra dagar för dig :-) hittade din blogg för några dagar sedan och tycker att du ger intryck av att vara både målmedveten och skärpt. Förstår att det måste vara en oerhörd kamp för dig att hålla huvudet högt och fortsätta framåt. Läste din beskrivning av ditt liv och är givetvis både gripen och imponerad av din styrka!! Har några frågor om det är ok?? Dels undrar jag vad du menar när du skriver att du alltid känt dig annorlunda, hur, varför, när började du tycka det? På vilket sätt har din familj påverkat dig? Varför tror du att du gick in i ett så tungt missbruk? Vad hade krävts för att inte det skulle ske? Kan du se någon särskild punkt där du förstod att nu går det åt helvete? Vad hade du för drömmar/ förhoppningar när du var barn? Övergav du dem? Hade någon/ borde någon ha hjälpt dig under resans gång att stoppa- eller hade det inte gått? Jag har egentligen jättemånga frågor, men förstår att det måste vara jobbigt att rota i allt detta och att det är utelämnande. Svara om du vill och orkar. Ha en fin kväll. Hälsar Anna

 
Ingen bild

Anne

26 december 2011 21:46

Du är så bra på att skriva. Jag har sedan tidigare hört delar ur din story men det va väldigt gripande att läsa det såhär. KRAM till dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards