Addictlife

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av anonym narkoman - 1 januari 2012 16:39

Här kommer första inlägget på det nya året, också har jag 11 månader drogfrihet idag!


Gårdagen spenderades med pojkvännen hemma framför tv:n. Morsan kom förbi med god mat till oss sedan la vi oss i sängen och myste tills det var dags att gå ut på balkongen och kolla på fyrverkerierna.


Imorrse när jag vaknade var det helt tyst och öde ute, jag tror dom flesta har varit fyllesjuk idag, men inte jag, för jag är nykterist! Ganska skönt att slippa bakisångesten kan jag lova..


Idag har jag varit och firat min yngsta kusin som fyller 8 år idag. Känner alltid sån tacksamhet att jag får vara med när släkten träffas. Annars har det aldrig varit nån som frågat mig för att jag har alltid varit för väck för att kunna vara med. Men det är helt annorlunda nu, jag har en fantastiskt fin kontakt med min familj nu som jag inte har haft på många många år.. Tänk att det var mitt missbruk som var problemet, jag tyckte alltid det var dom det var fel på.


Och åter igen tack för era kommentarer, till Annika vill jag säga lycka till! Jag blir så varm i hjärtat när du skriver att jag inspirerat dig att ta tag i ditt drickande, och allt går bara man verkligen vill det!


Jag hoppas att det här året blir fyllt av lycka och bra förändringar. Jag hoppas att jag och min pojkvän vid den här tiden nästa år har kommit förbi problemen vi har nu, och att vi är lyckliga och tillfreds med tillvaron.


Jag tror att jag ska ha som nyårslöfte att börja gå på möten igen, för nu har jag inte varit på flera månader. Jag gick 3ggr i veckan i somras, sen vart det mindre när E kom hem och tillslut slutade jag att gå. Det känns tungt att ta sig tillbaka, men om en månad måste jag ju dit och ta min 1års-medalj!


Mina läsare är underbara. Ni ger mig motivation och ork att fortsätta skriva. Det första jag tänker när jag vaknar är att jag måste kolla bloggen, och alltid så är det någon som har skrivit en rad eller två. Bloggen har hjälpt mig oerhört mycket i min drogfrihet, särskillt de senaste månaderna sedan E kom hem. Tack och återigen tack.


Nu ska jag sitta och känna lugnet en stund. E är hos sin kompis som bröt revbenen för ett par dagar sen. Hoppas ni alla haft en trevlig nyårsafton, för det hade jag!

Ovido - Quiz & Flashcards