Addictlife

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av anonym narkoman - 30 januari 2012 13:46

Jag känner mig låg.. Min pojkvän gick precis, han skulle åka in till stan och driva in en skuld.. Jag tycker det är jättejobbigt när han åker, men jag har ju också levt i den där världen så jag vet vad som måste göras.


Man kan inte bara låta folk blåsa en hur som helst, det är inte ok. Jag fattar inte hur det här ska passa in i mitt drogfria liv riktigt.. Känner mig en aning kluven just nu. Men det märks kanske på hur jag skriver..


Jag har ingenting med detta att göra bara så ni vet, det är hans affärer inte mina. I dont do that shit anymore. Men jag blir ju insatt och påverkad när han lägger alla sina pengar på en affär och blir blåst och sen står han där nu utan ett jävla öre, vem blir det som får betala för allt? Jag. Skulle aldrig betala för hans droger, men ni vet allt annat, mat cigg o sånt..


Storhandlade för 800spänn igår, för mina pengar. Det måste vara jävligt bekvämt för honom att ha gratis boende och en tjej som betalar för all mat och själv kan han lägga alla sina pengar på knark.. Shit vad less jag börjar bli på det här nu. Jag fattar att det är hans sjukdom och hans beroende som gör det här men jag måste väl ändå ha rätt att bli less emellanåt? Tänkte skriva förbannad först, men jag har inte hjärta att bli förbannad på honom.. När jag blir arg så blir jag helt rasande och tappar kontrollen och det har jag inte blivit på honom än.


Ser nu att det är mitt medberoende som gör det så jävla enkelt för honom att hålla på som han gör.. Fan fan fan.. Jag har inte ork att göra på nått annat sätt. Jag bara älskar honom, jag orkar inte göra nåt mer..


Allt som jag lovade mig själv att inte göra.. Jag lovade att jag inte skulle bli medberoende och att jag inte skulle tappa bort mig själv när han muckade. Ja det ser vi ju nu hur det gick.. Bra jobbat där!


Är så besviken på mig själv, och på honom. På vårat liv, men mest på mig själv. Bara jag kan förändra mitt liv, och jag väljer att inte göra det.


Idag är en sån där självföraktsdag, det märker ni va? Men vafan ska jag göra då..?

Ovido - Quiz & Flashcards