Addictlife

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av anonym narkoman - 12 januari 2012 11:41

Prestationsångesten sitter i, jag har nog tappat farten med bloggen lite.. Fick lixom ny energi när jag fick massa nya läsare men nu börjar det plana ut sig och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.


Jag har tänkt på en sak sedan jag var på eftervården i tisdags. Jag fick som uppgift att skriva levnadsregler för alla andra har gjort det när dom gick ur behandlingen där ute och eftersom jag gjorde behandling på en annan ort så fick jag aldrig den uppgiften.


Jag har tänkt på en regel.. Att vara ärlig om hur jag känner. För det har jag en tendens att inte vara. Hade jag skrivit dessa levnadsregler i somras så hade jag skrivit Gå på möten längst upp men det är lite annorlunda nu.. Jag går ju inte på möten längre, men jag skulle vilja gå igen men jag har massa ursäkter om att den nya lokalen ligger dåligt till osv..


Jag har svårt att komma på några levnadsregler att skriva, för det känns som att jag kommer bryta mot alla ändå. Fast inte om jag skriver Fortsätta vara drogfri för det fixar jag nog, det tror jag. Har jag klarat av att vara drogfri de senaste månaderna när det varit som värst så klarar jag nog fan vad som helst.


Tänka på mig själv kanske skulle vara en bra regel, fast det är jag ju också jävligt dålig på att göra. Eller snarare Tänka på vad som är bäst för mig för att tänka på mig själv känns det som att jag gör hela tiden, fast mer hur synd det är om mig. Eller nåt..


Hmm.. Ja jag ska fila lite mer på det här innan jag tar med mig dom på eftervården, har jag riktig otur så måste jag stå upp inför alla och berätta om dom, och det var längesen jag talade inför en grupp människor.. Jag har jobbat som föreläsare förut så jag kan prata inför folk men nu var det så sjukt längesen så jag blir nervös.


Jag har också funderat på det här med jobb.. Jag har/hade ett jobb på G nu innan jul som vi sköt upp till efter nyår pga det här med min sambos missbruk men sedan dess har jag inte hört nåt från min handläggare på arbetsförmedlingen. Och ska jag vara ärlig vet jag inte ens om jag vill ha det jobbet, det kändes inge bra när jag var där på studiebesök. Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med längre, ingenting känns lockande just nu.


Nä nu ska jag kolla på tv och käka frukost, vi hörs kära läsare I love you

Ovido - Quiz & Flashcards