Addictlife

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av anonym narkoman - 4 januari 2012 13:06

Jag tog en cigg efter att jag skrev föregående inlägg nyss och började tänka på vad vi pratade om på eftervården igår.


Vi pratade om att det är många som tar återfall för att dom inte lever rent, och med det menar jag att dom har hemligheter och inte är fullt ut ärliga. Det kan vara att man kanske dricker nån gång ibland eller fortfarande håller på med kriminalitet fast man är drogfri, och jag har inga såna hemligheter nu, men i somras så snattade jag väldigt mycket och höll på att torska, och då var det nära att jag tog till flaskan. Jag visste att det jag gjorde var fel och det gnagde i mig men inte förens jag nästan torskade så berättade jag det för min sponsor och dom på mötena. Sedan dess har jag inte stulit nånting, jag har varit helt fri från kriminalitet och det känns skönt.


Och det här med E's missbruk är inte heller någon hemlighet, folk vet om det även fast jag inte tycker om att prata om det. När jag får frågan hur det går för honom är jag helt ärlig och säger att han knarkar igen, jag orkar inte hålla på och ljuga om det.


Sen så pratade vi om hur viktigt det är att må bra i sitt tillfrisknande, för om man inte mår bra varför ska man då vara drogfri? Och jag frågade mig själv, hur kan jag vara drogfri när min sambo knarkar? Varför är jag drogfri? Jag mår ju inte särskillt bra..


Men när jag träffar folk som jag gjorde igår på stan och dom inte ser att jag är en f.d missbrukare (fast jag är med E), då känns det ganska bra att vara drogfri. Fast samtidigt känner jag mig som en tönt, men må så vara, för det är skönt att vara drogfri.


Och när jag träffade våran vän på bussen var det skönt att kunna säga helt ärligt att det går bra för mig, att jag har varit drogfri i 11 månader.


Sen så började jag tänka på det här med bloggen, hur den utvecklats sedan jag startade den. Förut brydde jag mig inte särskillt mycket om hur eller vad jag skrev, huvudsaken var att jag förstog vad jag menade. Jag skriver fortfarande det jag känner för, men jag bryr mig mer om att ni som läser ska förstå vad jag menar. För nu betyder bloggen nånting för mig, mina läsare betyder nånting för mig, förut var det bara en kul grej lixom jag tänkte inte så mycket på det..


Nu har jag nog fått ur mig det jag satt och tänkte på, fred och god växt.



Av anonym narkoman - 4 januari 2012 12:37

Hej mina vänner! Förlåt att jag inte bloggade igår, det fanns lixom ingen tid..


Vi klev upp ganska sent och for in till stan, sedan for vi ut och hälsade på E's "extrafamilj". På bussen träffade vi våran vän som bodde hos mig ett par månader när vi knarkade som värst, och han såg så fräsh och frisk ut! Det var så kul att se att det går bra för honom. Vi träffade även några pundare på stan, dom tyckte att jag såg "kraftigt oförstörd" ut, ja det var ju trevligt att höra.


Jag gick på eftervården igår också, det känns bra. Jag ska börja sköta det där bättre och gå på möten oftare. Även om jag inte är lika fanatisk när det gäller 12stegsprogramet som jag var i sommras så är det skönt att träffa andra drogfria människor.


Förästen, igår när vi satt på bussen på väg hem så kände jag på hans ficka som han har på armen och frågade "vad har du här då" också kände jag att det var hans verktyg (pump och kanyl), det syntes att han skämdes och han sa att han inte behöver dom längre för att han ska sluta ta subutex nu och när vi klev av bussen så slängde han verkygen i närmaste soptunna. Det kändes fint att han gjorde det, men han lär ju bara skaffa nya..


Nu ska han gå och ta bussen in till stan. Jag sa till honom "försök att inte ta sub idag" och han sa "mmm", jag vet att han kommer att ta men jag vill påminna honom om vad han själv sa till mig igår. Han kan inte bara säga det och tro att det ska va bra så, han måste försöka stå för det han säger.


Jag sa även till honom för någon dag sedan att jag vill att han ringer till soc och hör hur det blir med behandlingen, när ska han få börja? Dom sa när vi var där på studiebesök att vi skulle höras vid INNAN jul, jo tjena. Det vet man ju vid det här laget att soc alltid tar sån jävla tid på sig..


Jaja.. Så är det.

vad händer idag då? Jag tänkte åka på dollarstore med mamma och köpa en tavla, sen svänga förbi försäkringskassan.


Nu tänkte jag svara på några frågor ang föregående inlägg (om filmerna på youtube);

Jag var väl anonym på det sättet att jag hette ett annat namn, men det var ju jag på videorna.

Ja jag döpte filmerna till låtnamnet, men jag vet inte om det kom upp när man sökte på låten, för jag har ett svagt minne av att jag gjorde några filmer privata.

Hade jag många visningar? Njae det tror jag inte, det var en video som hade ganska många men det var ingenting om man jämför med andra videos. Minns inte riktigt eftersom jag inte kollade på filmerna innan jag tog bort dom.


Hoppas ni får en bra dag, det ska jag försöka ha.

Ovido - Quiz & Flashcards