Addictlife

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av anonym narkoman - 5 januari 2012 14:40

Hej bloggvärlden,


Jag blev väckt av ett sms kl 5 imorrse, det var en kvinna jag satt på behandling med. Hon tänkte ta livet av sig och undrade hur många tabletter hon behövde ta.. Jag blev förbannad och rädd naturligtvis, visste inte alls vad jag skulle göra eller säga till henne. Hon bor ute i skogen nånstanns så jag kan ju inte skicka hjälp eller nåt sånt.


Jag skrev till henne att hon skulle tänka på sina barn, och hur långt hon har kommit men hon ville inte lyssna. Jag skrev hur fan hade du tänkt att jag ska kunna leva med mig själv efter det här om du dör inatt? Hon skrev förlåt men jag var så jävla förbannad på hennes själviskhet så jag skrev bara "Nä vad är det som är så jävla hemskt att du måste ta livet av dig?" sen fick jag inge fler sms..


Ett par timmar senare fick jag ett sms av hennes pojkvän som skrev att han hade ringt ambulans men att hon inte ville följa med och att han satt och vakade över henne. Sen fick jag ett till nu för nån timme sen att hon var "medicinskt okej nu" och det var skönt att höra. Men jag måste säga att jag fortfarande är irriterad.. Jag blir arg när jag blir rädd, jag tycker absolut inte att det är okej att göra som hon gjorde inatt.


Ska man ta livet av sig så gör man det bara, att hålla på och lägga en massa ansvar på andra som sedan leder till skuld och dåligt samvete är själviskt och fegt! Det kanske var ett rop på hjälp det hon gjorde inatt, det kan jag förstå, men då borde hon ha vänt sig till någon som faktiskt kan hjälpa henne, inte jag som sitter helt maktlös i en annan stad och inte ens vet vart hon bor!


Jag kommer förmodligen läsa igenom det här sen och känna mig känslokall och elak, men det är såhär jag känner just nu.


Efter att jag suttit uppe och sms:at med henne så började jag känna mig konstig i kroppen, sen somnade jag och vaknade flera gånger under natten av att jag hade så jävla ont i magen. Tror att jag börjar bli magsjuk eller nåt sånt där hemskt.. Har inte haft lust att äta nånting idag och det är inte likt mig nuförtiden.


Iallafall så har jag och pojkvännen beställt kinamat som kommer snart, får väl se om jag får i mig nåt.


Ovido - Quiz & Flashcards