Addictlife

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av anonym narkoman - 10 januari 2012 12:08

Sorry för kass uppdatering, men det finns inte så mycket att skriva om. Igår for vi och hälsade på E's "extrafamilj" och såg på en 2,5 timmar lång film och jag somnade, sen vart vi sugen på ost och kex och for in till stan och handlade och hyrde film, sen hem och smälla i sig allt det och se på två filmer.


Inte direkt bloggmaterial kanske? Eller så är det jag som får prestationsångest för att bloggen ska handla om missbruk och jag har väl inte så jättemycket att skriva om det nu.


Eller jo det här kan jag skriva; Igår när vi var och hälsade på hos familjen L så ringde E till soc för att höra hur det blir med behandlingen men han fick inte tag på sin handläggare, han lämnade namn och nummer men hon har inte ringt upp. Han tog inte heller nånting på hela dagen igår, yey! Jag ska påminna han sen när han vaknar att han ska ringa igen.


Vi hade jättemysigt och roligt tillsammans igår, vi busade och skrattade och lyckades tappa bort tv-dosan. Jag sa till honom att han är mycket mer levande när han är opåverkad, och jag minns inte vad han svarade.


Men idag står jag framför ett problem som jag haft sedan han kom hem, jag ska på eftervård ikväll och då kommer han att knarka. Men jag har lixom vant mig på nåt sätt, jag vet ju att han kommer hem ändå nuförtiden så jag är inte lika orolig att han ska försvinna. Men det är jobbigt när han tar droger, det kan jag inte förneka.


Jag förstår inte hur det här funkar egentligen? Jag är drogfri och det är inte han. Hur går det ihop? Jag som aldrig skulle sluta knarka.. Hur fan lyckas jag hålla mig drogfri i allt detta? Helt otroligt.. Jag förstår det inte själv!


Ovido - Quiz & Flashcards