Addictlife

Alla inlägg den 1 november 2011

Av anonym narkoman - 1 november 2011 22:06

Jag vet inte vad jag ska säga.. Jag har 9 månader idag men jag mår sämre än någonsin. Min pojkvän är hellre ute och super än att vara hemma med mig o "fira". Dagen idag har väl varit.. hyffsad o man bortser från det fruktansvärda drogsuget jag haft hela tiden.

Jag åkte in till stan vid 12 och fikade med en kompis, bara att vara på stan var oerhört jobbigt. Särskillt när jag såg alla pundare som jag vet går på min favoritdrog.. Hade nån kommit fram och erbjudit mig så hade jag köpt direkt.

Anyway, min kompis har jag kännt i många år och vi har en del historier tillsammans, så naturligtvis började vi prata gamla minnen. Efteråt så åkte vi hem till henne där det stog en bong på bordet, samt att hela lägenheten är inredd i "flum-röka-hash-stil" så det gjorde väl inte saken bättre. Vi åkte in till stora torget och kollade på en ljusmanifestation för narkomaner som gått bort i sjukdomen, därefter skjussade hon mig ut till eftervården där det blev ännu jobbigare.

Vi började prata om det jag går igenom och det blev bara för mycket. Sen i pausen fick jag ett sms från min pojkvän att han druckit öl men han undrade om han fick komma hem. Jag skrev att jag inte visste vad jag skulle svara på det för att jag mår så dåligt just nu att jag bara vill knarka ihjäl mig. När jag sedan ringde och ville att han skulle komma hem för att jag inte vill va ensam fick jag till svar att han hellre ville va ute och supa med sina kompisar. Han sa väl inte det ordagrant men det var det budskapet han gav mig.

Sen fick jag skjuss hem och nu sitter jag här och vet fan inte vad jag ska ta mig till. Jag vill bara gråta men jag kan lixom inte göra det heller... Jag önskar att jag hade något att ta så jag fick slippa känna allting, men det har jag inte och tur är väl det egentligen..


Jag har 9 månader drogfri idag, men det säger mig lixom ingenting längre. Det har slutat betyda nånting för mig.

Jag mår så jävla dåligt så jag skulle lika gärna kunna va aktiv känns det som.

Jag vill ha den där gula brickan, jag får ta den på mötet imorgon om jag lyckas hålla mig drogfri tills dess. Sen har jag lixom inget mål längre. Det har varit min milstolpe i allt detta, men nu när jag nästan nått dit så undrar jag vad jag ska ha som mål sen? Vad ska jag sträva efter?

Ovido - Quiz & Flashcards