Addictlife

Alla inlägg den 12 november 2011

Av anonym narkoman - 12 november 2011 10:27

Igår när vi var ute och gick med hunden så vart vi nästan stannade av polisen. Dom körde upp framför oss sedan följde dom efter oss en bit innan dom for iväg. Vafan vill dom? Hade vi inte haft hunden med oss så hade dom garanterat stoppat oss. Hade nästan varit lite roligt att tala om för dom att jag faktiskt varit drogfri i 9 månader o se vad dom säger..


Min pojkväns systerdotter var här igår och såg på film, när vi satt ute och rökte så frågade hon mig hur det går för honom och jag sa precis som det var, att han tog droger för ett par dar sen, och då sa hon "men du skulle ju inte låta han göra det". Vad svarar man på det? Det sårade mig faktiskt.. Jag sa det att jag kan inte alltid ha koll på honom jag måste få åka på eftervården iallafall och det var när jag gjorde det som han tog droger. Jag har redan prioriterat bort större delen av mitt eget liv till att ha koll på honom jag vet inte vad mer jag kan göra.

Han hade ju möte med socialtjänsten igår och dom sa att han skulle åka på studiebesök på behandlingscentrumet så jag hoppas att han får börja gå där. Det skulle va så jävla skönt!

Då blir det ju öppenvård så han kommer ju att bo kvar hemma iallafall.


Han pratade om att han skulle åka och fiska idag med några av hans kompisar som jag inte litar på, och det känns väl sådär. Vi hade ju bestämt för flera dar sen att vi skulle åka till hans mamma och äta middag, men nu vet jag inte hur det blir. Jag orkar inte hålla på och oroa mig jämt och ständigt men jag gör det, jag kan inte rå för det.


Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli såhär medberoende, jag tyckte att jag var så förberedd på det värsta och att jag hade strategier att handskas med det men så är det inte.. Jag har verkligen gjort allt som jag lovade mig själv att inte göra, allt förutom att kliva på igen. Jag vill bara få ett slut på allt det här...

Ovido - Quiz & Flashcards