Addictlife

Alla inlägg den 6 november 2011

Av anonym narkoman - 6 november 2011 10:30

Godmorgon, det är söndag idag.

Jag vet att jag inte skrivit på ett par dagar men jag har inte haft någon lust..

Jag gick inte på det där mötet med min handläggare, jag tror hon har skickat nån ny tid på mailen men jag har inte orkat svara. Jag ska väl ta tag i det idag eller imorgon..


Jag har ändå kännt mig lite bättre nu i ett par dagar, det har varit en bra helg. Min pojkvän har varit hemma och vi har städat lägenheten, hyrt film, lagat god mat och umgåtts med hans systerdotter. För ett par dagar sedan var vi ute och grillade korv med hans systrar och deras barn och det var jättemysigt. Sen tog vi en promenad in till stan med hans mamma och det var också mysigt.


Det känns som att jag måste ta tag i mitt liv nu igen, jag har förtjänat att släppa allt ett tag nu eftersom det har varit så mycket men nu är det dags att skärpa sig igen känner jag. Jag kan inte hålla på o lalla omkring hur länge som helst. Ju längre jag är arbetslös desto svårare kommer det att bli att ta sig tillbaka ut i jobblivet.


Jag har en tid på råba på tisdag innan eftervården, jag ska gå dit och jag ska berätta precis hur det ligger till. Inte för att jag har mörkat det eller så men jag ska göra det för att be om hjälp, inte bara säga det för sägandets skull som jag har gjort hittills. Jag börjar känna energin återvända till mig och det är skönt, allt känns inte sådär hopplöst längre och jag tror nånstans att jag kan ta mig igenom det här, jag måste bara hålla ut.


Ja, så nu vet ni. Jag lever, jag är drogfri och jag börjar komma tillbaka.

Ovido - Quiz & Flashcards