Addictlife

Alla inlägg den 14 november 2011

Av anonym narkoman - 14 november 2011 14:51

Vad är det för fel på mig?

När min pojkvän inte är hemma så blir jag helt lost. Jag kan inte förmå mig att göra nånting, för jag vet inte ens vad jag ska göra. Jag har fokuserat hela mitt liv så in i helvete på honom att när han inte är med mig så blir jag vilsen. Jag sitter fortfarande här i soffan i morgonrock trots att han åkte för flera timmar sedan.

Det känns precis som förr i tiden när vi båda var aktiva. Jag var så deprimerad och isolerad att jag inte ens kunde förmå mig att gå utanför dörren, inte ens för att fixa knark. Han gjorde allting och jag bara satt hemma.

Nu sitter jag här och har tråkigt, jag är hungrig och behöver duscha och borsta tänderna men jag kan inte förmå mig att göra det. Varför ska jag göra det nu? Jag ska inte vara nånstanns förens klockan fem ändåså. Men ska jag sitta här på soffan i morgonrock tills klockan fem? Jag kan inte åka in till stan för går jag runt i butiker när jag har tråkigt eller mår dåligt så stjäl jag bara och det har jag lovat mig själv att sluta med. Fan va jag känner mig värdelös.....

Är. Så. Jävla. Less. På. Mitt. Liv.

Av anonym narkoman - 14 november 2011 10:42

Godmorgon. Jag drömde att jag tog ett återfall inatt, och till skillnad från mina andra användardrömmar så brydde jag mig inte. Det kändes helt naturligt med droger i kroppen igen.

Jag vaknade och funderade vad som hade hänt, men insåg snabbt att det bara var en dröm. Vart faktiskt lite besviken, för i drömmarnas värld kan man göra vad som helst utan konsekvenser.


Vi har båda två brottats med drogsug ett tag nu, han är duktig som pratar med mig om det, men jag vill inte trigga hans drogsug med att berätta om mitt när jag har det. Imorgon har jag tid på råba igen och jag frågade han förra veckan om han ville följa med mig dit och det sa han att han ville men vi får se hur det blir.. Det skulle betyda mycket för mig om han följde med.


Idag ska jag på middag hos mina föräldrar, vi skulle ha käkat igår på farsdag men mamma var tvungen att jobba så det fick bli idag istället. Jag har knappt spenderat nån tid alls med min familj sen min pojkvän kom hem från fängelset så det ska bli skönt att få va med dom en stund.

Men som vanligt funderar jag på vad som kommer hända när jag lämnar honom ensam ett par timmar. Kommer han att knarka? Vilka kommer han att umgås med? Vad kommer han att ta och hur mycket? Kommer det att bli som sist?


Han ska ju åka på studiebesök på behandlingen här i stan nån gång denna vecka, jag hoppas hoppas hoppas att han får komma in.

Ovido - Quiz & Flashcards