Addictlife

Alla inlägg den 20 november 2011

Av anonym narkoman - 20 november 2011 11:42

Godmorgon.

Idag ska två arbetskamrater komma hit och se på film för en utav dom ska flytta och vi har inte hängt på ett tag.. Dom skulle ta bussen klockan 12 och min pojkvän ligger fortfarande och sover, men han kan få sova en stund till.

Igår gjorde vi typ ingenting, vi satt hemma och såg på tv och film hela dagen, gick inte ut en enda gång.. Känns hyffsat trist men vad ska man göra då? Vi har inga pengar och jag föreslog en promenad men han har skadat foten.


Jag kommer på mig själv ibland med att tappa fotfästet i tillfrisknandet. Jag kan tänka att jag blir sugen på att dricka för att det är ju helg och normala människor dricker ju på helger och det ska nog gå bra.. Sen kommer jag på att jag inte har några pengar.. SEN kommer jag på att jag är beroende. Det är det sista jag tänker på! Hmm.. Farligt..


Det var längesen jag var på ett möte.. Det blir längre och längre mellan gångerna nu. Jag var i och för sig på ett al-anon möte i onsdags men jag vet inte om det räknas? Jag har hört så många säga att det var när de slutade gå på möten som de tog återfall, och jag vill inte göra om deras misstag.


Nä jag får nog ta och ta mig en rejäl funderare på hur jag ska göra med mitt tillfrisknande, har inte ringt min sponsor på typ en månad heller.. Det är bara för att jag inte vill höra vad hon har o säga om min livssituation. Jag orkar inte höra att jag måste lämna min pojkvän, för det tänker jag inte göra. Är det nån mening o ha en sponsor om man aldrig ringer? Kanske jag ska säga upp den kontakten..? Eller kanske inte...

Ovido - Quiz & Flashcards