Addictlife

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Why me?

Av anonym narkoman - 5 januari 2012 14:40

Hej bloggvärlden,


Jag blev väckt av ett sms kl 5 imorrse, det var en kvinna jag satt på behandling med. Hon tänkte ta livet av sig och undrade hur många tabletter hon behövde ta.. Jag blev förbannad och rädd naturligtvis, visste inte alls vad jag skulle göra eller säga till henne. Hon bor ute i skogen nånstanns så jag kan ju inte skicka hjälp eller nåt sånt.


Jag skrev till henne att hon skulle tänka på sina barn, och hur långt hon har kommit men hon ville inte lyssna. Jag skrev hur fan hade du tänkt att jag ska kunna leva med mig själv efter det här om du dör inatt? Hon skrev förlåt men jag var så jävla förbannad på hennes själviskhet så jag skrev bara "Nä vad är det som är så jävla hemskt att du måste ta livet av dig?" sen fick jag inge fler sms..


Ett par timmar senare fick jag ett sms av hennes pojkvän som skrev att han hade ringt ambulans men att hon inte ville följa med och att han satt och vakade över henne. Sen fick jag ett till nu för nån timme sen att hon var "medicinskt okej nu" och det var skönt att höra. Men jag måste säga att jag fortfarande är irriterad.. Jag blir arg när jag blir rädd, jag tycker absolut inte att det är okej att göra som hon gjorde inatt.


Ska man ta livet av sig så gör man det bara, att hålla på och lägga en massa ansvar på andra som sedan leder till skuld och dåligt samvete är själviskt och fegt! Det kanske var ett rop på hjälp det hon gjorde inatt, det kan jag förstå, men då borde hon ha vänt sig till någon som faktiskt kan hjälpa henne, inte jag som sitter helt maktlös i en annan stad och inte ens vet vart hon bor!


Jag kommer förmodligen läsa igenom det här sen och känna mig känslokall och elak, men det är såhär jag känner just nu.


Efter att jag suttit uppe och sms:at med henne så började jag känna mig konstig i kroppen, sen somnade jag och vaknade flera gånger under natten av att jag hade så jävla ont i magen. Tror att jag börjar bli magsjuk eller nåt sånt där hemskt.. Har inte haft lust att äta nånting idag och det är inte likt mig nuförtiden.


Iallafall så har jag och pojkvännen beställt kinamat som kommer snart, får väl se om jag får i mig nåt.


 
 
Ingen bild

Anna

5 januari 2012 15:35

Hej! God fortsättning förresten :-D
Instämmer helt i att det är djävligt dumt att dra in någon annan i sitt självmordsförsök. Inte så att man inte skall be om hjälp om man behöver, utanför att det är väldigt själviskt att sätta någon annan i den situationen att inget kunna göra. Jag tycker att du skall kontakta henne vid tillfälle och beklaga att hon mår så dåligt, men att det inte är ok att göra så mot dig. Du blir helt plötsligt indraget i ett drama där du inte kan agera över huvudtaget, utan bara må dåligt... Stod ni varandra nära, eller varför valde hon just dig?

 
Ingen bild

Annika

5 januari 2012 20:56

Hej å god fortsättning! Å grattis till dina 11 månader!!
Jag har varit med om nästan samma sak som du, en kvinna jag stod nära ville ta sitt liv och ringde mig vid två tillfällen och berättade hur hon skulle göra. Ena gången var hon full som en alika. Slängde mig i bilen till henne medans jag ringde snuten som fick komma å hämta henne. Dum som jag var sa jag vid ett tillfälle att det finns bara ett säkert sätt för just henne att ta livet av sig, trodde inte att hon skulle minnas det. Ett par månader senare, 2 dagar efter att jag pratat med henne, fick jag ett samtal om att jag skulle komma till hennes bostad då hon hade tagit livet av sig-på det sätt jag sa var det enda fungerande. Det gör förbannat ont, men hon ville verkligen inte leva längre, så hon valde att avsluta det på det minsta kladdiga sätt och med avsked till mig. Vad har jag lärt mig på det? Kanske var ett dumt att ge henne tips, men hon hade säkert kommit på det ändå (OD på mediciner). Jag lärde mig att det går inte att hindra en person som verkligen bestämt sig då de inte förvarnar en så man kan försöka hindra det. Aja, lång kommentar som kanske inte har med saken att göra. Men, å jag hoppas att du tolkar det rätt och hänger med i mina tankar nu.. Du skrev att du efter era sms fick ont i magen och kände dig konstig och vaknade många gånger under natten. Jag tror att det du var med om var helt enkelt en normal oro, jag brukar oxå få ont i magen när jag blir rejält orolig. Kanske har du dövat dessa känslor tidigare med div. "ångestdämpande". Det kan ju vara så att jag har fel, att du är magsjuk, men om inte så tycker jag att du trots allt ska vara glad över hur då mådde då det faktiskt är normalt och något man känner när man inte är påverkad. Kanske snurrig kommentar men men...
Take care!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards