Addictlife

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Long day of mine

Av anonym narkoman - 6 januari 2012 23:10

Har nyss kommit hem, är sådär skönt trött eftersom jag har varit ute bland folk hela dagen.


Jag och E åkte till hans kompis och åt middag med hans föräldrar sen åkte jag till min gamla arbetskamrat och såg på film. Jag är så glad att jag gjorde det! Känns skönt nu..


Dagen började iallafall med att jag och E satt och åt frukost, hans vän ringde och frågade om vi ville komma på middag och han sa "nee jag tror inte att hon (jag alltså) vill det", "vadå du har inte ens frågat mig" säger jag. Vart lite irriterad, han kan väl inte veta vad ja ska svara? Naturligtvis ville jag åka och äta middag med dom! Så vi for iallafall och åt jättegod middag, killarna spelade lite tvspel och så, och jag tyckte att det var så skönt att få vara med E i en annan miljö än hemma. För det börjar kännas lite instängt och enformigt att alltid vara hemma med honom och typ se på film..


Sen for jag som sagt till min vän och var med henne en stund, det var lite stelt och så eftersom vi inte träffats på aslänge och typ aldrig pratar med varandra längre (mitt fel) men jag är ändå glad att jag for dit. Vi pratade lite om hur det går med E och hans missbruk och så, och jag kände att jag vart så jävla deppig och så bra vänner är vi inte att jag vill sitta och gråta framför henne. Jag har väldigt få vänner som jag öppnar mig så för, typ en enda kanske.


Hon bor i samma område som jag bodde i innan jag for på behandling, och det är ganska jobbigt för mig att åka dit pga alla minnen som finns där. Jag såg porten där en vän till mig och E bodde och tog en överdos förra vintern och dog, och det hade jag inte tänkt på på jättelänge..


Vi gick till affärn och jag började tänka på hur väck jag varit när jag varit där och hur mycket jag stulit där, affärn var inte öppen så det vart en onödig promenad i minnenas land om man säger så.. Det var påfrestande att vara där, och nu känner jag mig sorgsen.


Men jag är ändå glad att jag for dit, även fast det var jobbigt. Önskar att E var hemma så jag kunde prata med honom om dagen jag har haft, men han ska sova hos en kompis för att dom ska åka o fiska tidigt imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards