Addictlife

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

All work and no play

Av anonym narkoman - 27 januari 2012 13:00

Det blev ingen tatuering igår, men det blev en tidsbokning till onsdag nästa vecka! Det passar skitbra för då är det den 1 februari och min 1årsdag. Är så jävla taggad nu så ni fattar inte..


Efter pappa var klar med sin gaddning så gick vi och åt på resturang, det var jättemysigt och vi borde absolut göra det oftare. Jag tycker om att umgås med min pappa ensam, för vi har så mycket gemensamt. Vi gillar samma musik, spela gitarr, tatueringar och mycket mer. Jag tog med mig en Bruce Springsteen skiva som jag fått låna av honom så vi lyssnade på våran favorit hela vägen i bilen. Och på onsdag blir det samma sak igen, fan va ja längtar!


På torsdag ska jag på en arbetsintervju, jag har varit där tidigare och pratat och nu ska vi väl snacka om när jag ska börja antar jag? Jag vet inte riktigt det är min handläggare på arbetsförmedlingen som ordnat det. Det är bara praktik än så länge, men det finns goda chanser att få anställning framöver. Känner mig dock inte särskillt peppad inför det, jag vet inte riktigt varför. Har antagligen blivit förslöad när jag har varit hemma flera månader och tappat självförtroendet lite.. Känns inte som att jag kommer kunna ge allt på ett arbete just nu..


Men jag måste ju rycka upp mig nu, jag kan inte leva såhär längre. Min pojkväns missbruk blir inte bättre av att jag går hemma och är arbetslös, och jag mår definitivt inte bra av det.


Vad händer idag då? E har åkt in till stan och skulle fixa en metadonflaska till en kille sen skulle han ringa och vi skulle åka till hans "extrafamilj" för han skulle hjälpa dom med nå lister eller nåt? Vet inte om jag är så peppad på det heller, känner mig inte så pigg men klockan är ju bara 13 vad ska jag göra hemma hela dagen? Har svårt att ta mig upp från soffan dock.. Skulle gärna lägga mig och sova ett par timmar..

 
 
Ingen bild

Annika

27 januari 2012 17:23

Jisses, snart får vi gratulera dig till 1 helt års nykterhet! Det är så kul att läsa även fast jag inte känner dig personligen. Själv har jag inte lyckats så bra med att dra ner på alkoholen men dock benzo, alltid nåt... :) Å just det, jag vet hur det känns att ha suttit hemma å haft det slappt å sen tvingas jobba, det som räddar mig är att jag har underbara kollegor och jobbar med nåt som jag älskar.... Stor styrkekram till dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards