Addictlife

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

fakk

Av anonym narkoman - 28 januari 2012 19:26

Hej tappra bloggläsare.


Idag har jag och pojkvännen städat hela lägenheten och tvättat all tvätt, skönt som fan att få det gjort, särskillt när man är två för då går det fortare.


Han är just nu i stan och knarkar och jag har suttit framför datorn så länge att jag ser suddigt och har huvudvärk. Jag är less, för jag ville inte att han skulle åka men jag vet ju att han gör det ändå. Han skulle inte bli borta så länge men nu har det gått 2,5 timme.. Fattar inte varför jag blir så less just nu, det här händer ju hela tiden..


Ingenting har förändrats, allt är samma samma hela jävla tiden..


Jag har fått höra att jag har ett jävla tålamod, och det kanske jag har, men ibland så blir jag otålig och vill ha förändring helst igår..


Har många tankar i huvet om min egen nykterhet också. Tänker på det här med gemenskapen och hur jag har vänt min hemmagrupp i anonyma narkomaner ryggen. Det verkar inte gå så bra för dom om man läser på facebook (dom har en grupp för att uppdatera förändringar etc) och jag får lite dåligt samvete.. Jag bara sket i dom typ, la ner all service jag gjorde och gick därifrån. Jag vet inte hur dom tar emot mig när jag kommer tillbaka, känns som att det är många som tror att jag klivit på oavsett vad jag säger så det känns lite tungt faktiskt att gå dit och hämta 1årsmedaljen. Jag måste släppa det där, allt sitter i mitt huvud, är så jävla paranoid alltså..


När jag gick där i sommras så var jag så jävla trångsynt. Jag såg det som att det inte gick att vara drogfri och nykter om man inte gick på möten. Dom som inte gick på möten var ute och knarkade, punkt slut.

Det är skrämmande att se tillbaka på det såhär i efterhand, jag vill absolut inte va en sån människa och därför har jag tagit avstånd.. Jag skämms som fan för det..


Tänk alla som jag dömde ut totalt utan att ens blinka. Inte öppet naturligtvis men för mig själv, i mina tankar. Jag kunde gå in på ett möte och se någon som jag knarkat med och tänka "jävla hycklare ta en vit bricka" när de i själva verket har längre drogfritid än mig! Hur fan kan man tänka så? Jag är ju en hemsk människa..


Tror det är det jag är rädd för att andra ska tänka om mig. Att eftersom jag har varit borta nu i 3 månader därifrån så måste jag ha klivit på och att jag bara ljuger.. Rädslor rädslor vad fan gör ni med mig?


Känner en tärd ångest i kroppen. Dels för det jag suttit och skrivit nu och för att min pojkvän kommer hem snart och jag vet inte vad jag ska säga. Jag har inte styrkan att dölja hur jag mår med ett leende, det blir bara fejk och det ser han, men jag orkar inte prata om det heller..


Usch ja orkar inte.............



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards