Addictlife

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Not my shit

Av anonym narkoman - 30 januari 2012 13:46

Jag känner mig låg.. Min pojkvän gick precis, han skulle åka in till stan och driva in en skuld.. Jag tycker det är jättejobbigt när han åker, men jag har ju också levt i den där världen så jag vet vad som måste göras.


Man kan inte bara låta folk blåsa en hur som helst, det är inte ok. Jag fattar inte hur det här ska passa in i mitt drogfria liv riktigt.. Känner mig en aning kluven just nu. Men det märks kanske på hur jag skriver..


Jag har ingenting med detta att göra bara så ni vet, det är hans affärer inte mina. I dont do that shit anymore. Men jag blir ju insatt och påverkad när han lägger alla sina pengar på en affär och blir blåst och sen står han där nu utan ett jävla öre, vem blir det som får betala för allt? Jag. Skulle aldrig betala för hans droger, men ni vet allt annat, mat cigg o sånt..


Storhandlade för 800spänn igår, för mina pengar. Det måste vara jävligt bekvämt för honom att ha gratis boende och en tjej som betalar för all mat och själv kan han lägga alla sina pengar på knark.. Shit vad less jag börjar bli på det här nu. Jag fattar att det är hans sjukdom och hans beroende som gör det här men jag måste väl ändå ha rätt att bli less emellanåt? Tänkte skriva förbannad först, men jag har inte hjärta att bli förbannad på honom.. När jag blir arg så blir jag helt rasande och tappar kontrollen och det har jag inte blivit på honom än.


Ser nu att det är mitt medberoende som gör det så jävla enkelt för honom att hålla på som han gör.. Fan fan fan.. Jag har inte ork att göra på nått annat sätt. Jag bara älskar honom, jag orkar inte göra nåt mer..


Allt som jag lovade mig själv att inte göra.. Jag lovade att jag inte skulle bli medberoende och att jag inte skulle tappa bort mig själv när han muckade. Ja det ser vi ju nu hur det gick.. Bra jobbat där!


Är så besviken på mig själv, och på honom. På vårat liv, men mest på mig själv. Bara jag kan förändra mitt liv, och jag väljer att inte göra det.


Idag är en sån där självföraktsdag, det märker ni va? Men vafan ska jag göra då..?

 
 
Lina

Lina

30 januari 2012 17:28

Det där känner jag igen mig i.. mycket det där att man har det största ansvaret..att allt omkring ska ordnas o tänkas på..mat, hyra osv..Kan vara väldigt irriterande!

Önskar och hoppas att det kommer att bli bättre snart för dig/er!

http://linamarlene.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

M

30 januari 2012 18:25

Håller tummarna att allt ska gå vägen nu kan tänkta att du kanske mår extra jobbigt inför 1årsdagen pga att du ska hämta din medalj, men tänk bort allt det negativa så gott det går! Även om det finns folk som nu tänker som du gjorde tidigare så kommer de att förstå sen. Och det viktigaste är ju inte vad de tänker utan att du gör det rätta vilket du ju gör :D lycka till!

Du har inte funderat på att åka bort ett tag, typ vara lite för dig själv för att se över ditt liv? det låter ju lite som att ni har ett ömsesidigt beroende och allt kan säkert bli jättebra men du verkar sitta och vänta och längta efter att han ska komma hem, vore det inte bra om du kunde försöka skapa ett eget liv utanför ert, vet att det inte är så lätt.. men finns ju communityn på nätet och sånt där man kan träffa folk..?

Sedan att du står ut men hur han hela tiden sviker dig (fast du är medveten om att det är ofrivilligt pga beroende) och inte själv trillar dit är riktigt starkt gjort men tror du tar stryk mentalt...

Du är viktigast i ditt liv, glöm inte det ;)

 
Ingen bild

Emmet

30 januari 2012 21:09

Du skulle aldrig betala för hans droger, skriver du, men du betalar ju allt annat, och varför? Jo för att han lägger de pengarna han kunde ha bidragit med på droger. Så indirekt betalar du ju faktiskt för hans droger. Det är bra att du inser att du är medberoende iaf. Det här kan tyckas kallt och okänsligt av mig men jag tycker du ska sluta skylla på att det är hans sjukdom och hans beroende som gör detta. Du tillåter ju det! Nej, ut med karln tills han tagit sig i kragen, det kommer inte sluta bra annars. För din egen skull, och hans. Ta dig iväg till någon stödperson eller stödgrupp som kan stötta dig i detta. Ibland så är det tyvärr endast tough love som hjälper nära och kära att inse vad fan de håller på med, och vad de är på väg att förlora.

 
Ingen bild

Linda

31 januari 2012 16:03

Du skriver väldigt bra! Känner så många känslor för det du skriver...Du VET ju att du ALDRIG kommer att vara lycklig så länge du lever tillsammans med denna kille eller någon annan med något slags beroende. Önskar du gav dig själv chansen att faktiskt på riktigt fick bli fri och leva det liv du har gjort dig förtjänt av...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards