Addictlife

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Taking lives

Av anonym narkoman - 25 november 2011 12:53

Jag har vaknat flera gånger inatt av att jag har trott att han har varit hemma. Jag har hört små ljud eller haft en känsla av att inte vara ensam, men ljuden beror nog bara på vinden utanför fönstret och känslan är förmodligen det jag vill känna. Jag vill inte vara ensam.

Hans mamma ringde mig imorrse, jag blev alldeless skakis och tänkte "åh nej, här är samtalet, det har hänt nåt"! Men hon ville bara höra om jag hade hört något, vilket jag inte har..


Det här är ett helvete alltså. Igår var jag så drogsugen att jag inte visste vart fan jag skulle ta vägen. Jag låg och skrev mitt avskedsbrev i huvudet medans jag fantiserade om att ta en överdos och bara avsluta allting.

Det finns de som varit drogfria en tid och när de känner att de är på väg att kliva på igen så väljer de att ta sitt eget liv för att bespara sig själv och sina anhörga den smärtan. Det låter förjävligt men jag kan förstå de som väljer att ta det beslutet..


Det känns lite läskigt att jag börjat fantisera om att ta mitt eget liv igen men jag vet inte hur seriöst det är. Ibland är det en trygghet att veta att jag KAN om jag VILL. Att jag har ett val..


Jag har inte försökt ringa min pojkvän än, jag vet inte vad jag ska säga till honom. Dessutom lär han ju knappast svara.. Det är fruktansvärt det här..

 
 
Ingen bild

Birgitta

25 november 2011 13:09

Hej Angelica <3 Hejar på dig som tusan!!! Fasen vad stark du är även om du är så så himla ledsen o orolig just nu. Kämpa på tjejen för din egen skull. Ditt liv kommer att bli bra så småningom, det är jag säker på. Jättekramar från "mamma" Birgitta från facebook

 
Ingen bild

pertti

25 november 2011 22:07

Hej min vän! Lider i tysthet med dig.Jag hoppas du står ut med att fortsätta att vra drogfri,jag tycker att du är en alldeles för fin människa för att kasta bort ditt liv på droger,jag hoppas o hoppas att du orkar stå emot suget,jag vet att det är svårt men det blir svårare om du börjar använda igen,kunde jag skulle avlasta dig din vånda och smärta,men tyvärr går det inte.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards