Addictlife

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

beslut

Av anonym narkoman - 30 november 2011 14:35

Hej.. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Jag sitter i en mörk lägenhet med huvudvärk, min pojkvän sover fortfarande. Jag hade tänkt att vi skulle åka in till stan senare och käka eller nåt, men jag vet inte om det är en sån bra idé.. Jag är så jävla drogsugen att jag kanske skulle få för mig att göra nåt dumt..

Jag kunde inte somna igår för att jag bara låg och fantiserade om droger, när jag väl lyckades somna så drömde jag bara om droger och när jag vaknade så var det samma sak igen..


Alltså vad är det här?

Ska det va såhär?


Jag är så jävla feg.. Jag vågar inte kliva på fast jag vill.. Det känns som ett sånt jävla stort steg och jag har aldrig varit bra med förändringar. Det finns naturligtvis en del i mig som inte vill ta återfall, men nu känns det som att jag redan tagit beslutet att kliva på och att det lixom är oundvikligt.. Det är bara en tidsfråga.


Jag fick en kommentar av en vän som fick mig att hajja till lite..

"Du skriver att du känner att livet med honom skulle va enklare om du också knarkade medan jag önskar att jag läste att du känner att liver med honom vore enklare om han också var drogfri."

wow.. Hade inte ens tänkt på det på evigheter känns det som.. Det har lixom inte funnits i min tankevärld att han också skulle bli drogfri, jag gav ju upp den drömmen..

Nånstanns är det ändå det jag vill, men det jag har sett sedan han muckade är att han inte trivs i sin drogfrihet så vad ska man då göra? Jag vet att han kunde ha försökt hårdare, tagit tag i saker osv men det blev inte så och jag tror att jag ändå har accepterat det. Därför har jag börjat tänka om, att det kanske är jag som måste ändra mig om det här ska funka.

Jag vet att många säkert tycker jag är patetisk som hänger upp mitt liv på honom, men jag älskar honom. Jag skiter i vad folk säger att kärlek är inte äkta om det finns droger med i bilden o blablabla. Fuck you säger jag bara.

Ni vet inte.


usch, jag tror jag precis sårade mig själv. I hate when that happens..


 

 
 
Anne

Anne

30 november 2011 21:20

Kliv inte på igen du vackra! Att använda kärlek som försvar för hans missbruk låter bak och fram. Hans drogsug trampar på kärleken eftersom han låter det vinna över dej ibland. Jag säger inte att han inte älskar dej, jag säger bara att jag tror att drogerna är den enda som kan vinna över kärleken. Det är bättre om åtminstone en av er är drogfri och att den personen är du. Det sägs att kärleken övervinner allt men det tror jag inte på. Det sägs även att en mors kärlek för sitt barn övervinner allt men det tror jag inte heller på. Jag känner en mamma vars beroende va så starkt att hon lämnade sitt eget barn. Det barnet var jag.

Jag önskar jag kunde skänka dej all styrka och lycka i världen. Att må bra är det bästa som finns. Men det ska vara långvarigt också och där går det inte ha droger med i bilden.

<3

http://www.annes.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards