Addictlife

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av anonym narkoman - 4 augusti 2011 18:43

Nu har jag fått till datorn hemma äntligen..

Jag har varit ledig idag och igår och det har varit så otroligt skönt alltså! Jag hade egentligen en massa saker jag skulle göra men det har inte blivit nånting gjort. Lite deprimerad blir jag när jag tänker på det men inte mycket.

Jag kan inte fatta att det är bara en vecka kvar tills vi åker till malmö på europakonvent! Jihoo de ska bli så jävla roligt! Jag är lite nervös och så men det är nog bara bra..


Jag har skaffat facebook igen, och som sagt börjat använda min egen dator. Det är mycket blandade känslor i det.. Jag blir påminnd om det gamla som faan.. Min dator påminner mig bara om allt jävla pundande och så har jag massa bilder på den som jag tycker e jobbiga o se. Jag har tagit bort dom värsta där jag sitter och skjuter i mig och så men det är ändå jobbigt att se dom bilderna där jag ser hyffsat fräsh ut för jag var så smal.. Jag vill va sådär smal igen. Jag skäms så in i helvete för hur jag ser ut nu. Jag mår verkligen jättedåligt över det. Jag är jätterädd att nån ska se mig och skratta åt hur fet jag har blivit. För jag skrattade alltid åt dom som åkte iväg på behandling eller fängelse och blev tjocka, och nu sitter jag där själv. Det är nästan så att man vill plocka upp amfetaminet igen bara för att bli av med den groteska övervikten.

Men nej. Det ska jag inte göra. Jag tar ett beslut att BARA FÖR IDAG vara drogfri. Sen får vi se om jag tar samma beslut imorgon. Det är så det funkar.. Bara för idag..



BARA FÖR IDAG ska jag tänka på mitt tillfrisknande, leva och glädjas åt livet utan att använda droger

BARA FÖR IDAG ska jag ha tillit till någon i NA som tror på mig och vill hjälpa mig i mitt tillfrisknande

BARA FÖR IDAG ska jag ha ett program. Jag ska försöka följa det efter bästa förmåga

BARA FÖR IDAG ska jag genom NA försöka få ett bättre perspektiv på mitt liv

BARA FÖR IDAG ska jag vara orädd. Mina tankar ska vara hos mina nya vänner, människor som inte använder och har funnit ett nytt sätt att leva. Sålänge jag följer den vägen har jag inget att vara rädd för.

Ovido - Quiz & Flashcards