Addictlife

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av anonym narkoman - 9 augusti 2011 20:36

Idag har Gud gett mig så otroligt mycket. Jag kan inte förstå hur jag kan gå från sånt otroligt dåligt mående igår till att vara helt lugn inombords idag. Jag är övertygad om att det är min högre makt som ligger bakom.

Jag har haft en jättefin kväll med två medarbetare, vi har sett på family guy och käkat glass, Superroligt! Jag fick ett fint halsband av en av dom och en fin text. Så sweet av henne alltså. Det fanns verkligen en tanke bakom, det märktes.

Och det blev tydligt för mig att Gud finns med mig hela tiden, han verkar via människorna runt omkring mig.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tänkt på droger idag, för det har jag. Men det har bara varit tankar, inget fysiskt sug. "En tanke är bara en tanke" lärde jag mig i KBT:n i behandlingen, och visst är det så. En tanke kan inte skada mig, den är bara en tanke..


Imorgon jobbar jag, sen är jag ledig för på torsdag åker vi till malmö på europakonvent!!

Det är konstigt.. Jag tänkte på att jag har varit så jävla nära ett återfall nu och hur kan jag ens tänka på att gå tillbaka när jag har så mycket att leva för? Min familj och mina vänner. Chansen att få åka på EUROPAKONVENT med NA som jag absolut älskar, också funderar jag på att ta droger igen...

Det bevisar bara hur otroligt stark sjukdomen är i mig. Det finns inget som kan bota den här sjukdomen, den funkar inte så. Listig, Falsk och Stark är denna sjukdom och vi måste leva med den hela livet. En del av oss har turen att kunna tillfriska, men de flesta av oss dör i den.. Helt i onödan. Ibland blir jag överväldigad av min sjukdom, jag känner att det hela är för stort och att jag inte kan hantera det. Men jag har bara två val, antingen använder jag droger eller så gör jag det inte. Så enkelt är det. Och jag tar beslutet varje dag, jag hoppas att jag kommer kunna följa det livet ut.. Men det är i Guds händer, inte i mina.


   Fred och kärlek

Av anonym narkoman - 9 augusti 2011 13:33

  Det här fina korset fick jag av en man i gemenskapen. Alla andra där har så fina kors och jag ville också ha ett, så då fick jag detta av honom. Så otroligt snällt! Jag älskar det!

En sak som slår mig när jag ser på bilden är att man inte kan se mina nyckelben längre. Förästen var det inte bara dem som stack ut förut, man kunde se mina revben mellan brösten. Snacka om noll underhudsfett...

Jag tog bilden med mobilen och medans jag ändå hade den kopplad till datorn passade jag på att lägga in två bilder på mig från när jag var aktiv till mobilen. Två bilder där jag ser HELT SJUK ut. För att påminna mig om att jag INTE VILL DIT igen. För jag har haft lite svårt att minnas det nu ett tag.. På ena bilden ligger jag dessutom på sjukhus med grejjer kopplade till bröstet så det bör ju motivera mig att inte kliva på drogerna igen... Jag höll fan på att dö där på sjukhuset. Och tror ni inte jag sköt amfetamin i droppslangen när jag låg där? Naturligtvis gjorde jag det... Jag var så sjuk att jag inte kunde gå själv, jag kunde inte kissa för mina njurar hade lagt av och jag höll på att dö. Men ändå var jag tvungen att ta samma tjack som fick mig dit från första början. Tragiskt..


Jaja. Det var då. En tjej jag jobbar med bjöd hem mig ikväll för att se på family guy. Fan va roligt! Naturligtvis ska jag åka dit. Jag kan fan inte sitta hemma när jag har mått som jag har gjort. Jag ska egentligen på eftervården ikväll men jag tycker att det är helt värdelöst så jag skiter i det... Ajabaja, jaja....


  Mina fina brickor. Jag ser att det är jävligt dammigt på bilden men det får ni ha överseende med.

Av anonym narkoman - 9 augusti 2011 11:20

Godmorgon. Jag tror att jag har haft en hyffsat natt. Jag är ledig idag så jag fick sova ut ordentligt, vaknade 10minuter innan klockan skulle ringa. Jag har tvättstuga idag klockan 12, det är dags att börja förbereda för malmöresan. Vi åker ju på torsdag!


Jag skrev ett mail till min gamla behandlingsterapeut och förklarade för henne hur jag mår och vad jag håller på med.. Hon ger mig alltid så bra speglingar och råd.


När jag vaknade imorrse så hade jag fått mens, jag började genast tänka att det kanske är därför jag varit så ledsen och känslig. Kan det vara så enkelt?

Jag har märkt att sen jag blev drogfri så blir jag superkänslig innan jag ska ha mens, jag börjar gråta jättelätt och är irriterad osv..

Jag önskar att det kan va så enkelt...

Ovido - Quiz & Flashcards