Addictlife

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av anonym narkoman - 21 augusti 2011 21:13

Jag har en djup kontakt med min högre makt just nu känner jag. Jag är på rätt spår igen..


Mina vänner har åkt hem. När jag hade följt dem till bussen så kändes det ganska skönt om jag ska va ärlig. Jag behöver lite tid för mig själv också, jag har ju haft besök här hela helgen. Jag blev upphämtad av pappa också åkte vi ut till marknaden och gick en sväng. Det var kul att spendera lite tid bara han och jag, vi har så mycket gemensamt och gillar samma saker. Han köpte tre t-shirts åt mig som är skitsnygga sen skjussade han ner mig till möteslokalen. Jag gillar att vara där minst en timme innan mötet börjar för att landa lixom och surra lite med dom andra som kommer lite tidigare. Det är så jävla nice att ha egen nyckel till lokalen!

Det kom en kvinna dit som jag pundat ganska mycket med och det var skitjobbigt att se henne. Hon hade gått ner sig så oerhört mycket och dessutom var hon med barn. Jag kände hur harmen bara växte inom mig och jag pratade med min sponsor om det och hon sa att jag skulle be för henne.. Så jag bad för henne under mötet. Hon kände inte ens igen mig förens efter mötet och då gav hon mig en kram och sa att det var kul o se mig. Och då kunde jag helt ärligt säga till henne att det var skönt att se henne också, särskillt där på ett NAmöte. Nu känner jag bara kärlek för en medmänniska, en beroende som fortfarande lider men har en önskan att sluta använda. Och det känns så jävla bra! Mycket bättre än harm..


Jag fick förtroendet att leda andra halvan av mötet och det kändes faktiskt bra. Jag kände att det här vill jag göra fler gånger och det ska jag göra också!


Men jag pratade med min sponsor om en sak jag tänkt på.. Jag har inte arbetat med stegen på månader alltså och det har jag mått ganska dåligt över, men jag har kännt att jag inte haft ork att sätta mig ner och börja med det. Jag har så många bollar i luften i mitt tillfrisknande att jag har tappat stegen.. Jag har mötena, terapin, eftervården och återfallspreventionen och det är mycket nog som det är, plockar jag upp stegen är jag rädd att jag tappar nånting annat istället. Det känns som att jag alltid jonglerar med de saker jag behöver för att tillfriskna men jag tappat alltid en grej, och nu är det stegen.

Hon sa iallafall att jag borde fokusera på terapin och mina trauman just nu och ta tag i stegen senare när terapin är klar. Och det kändes mycket bättre, nu behöver jag inte ha så jävla dåligt samvete över det..



Jag köpte en "Bara för idag" idag på mötet också. Tycker det är så otroligt fina texter i den och det kan vara skönt att börja dagen med en dagens text. Jag hade väl egentligen inte råd men jaja.. Jag la ju pengarna på nått vettigt iallafall. Jag kan unna mig såna här grejjer nu för tiden för att jag inte röker eller knarkar. Då får man plötsligt massa pengar över!

Av anonym narkoman - 21 augusti 2011 10:28

Inatt har jag haft användardrömmar. Otroligt jobbigt. Dessutom har jag två kompisar som sovit över här, men det är ganska skönt för då får jag nåt annat att tänka på.

Igår var en händelserik dag, jag fick hjälpa min vän att möta sin pojkvän som misshandlar henne. Hon har gjort slut och vill inte vara själv så hon har sovit hos mig i två nätter nu.

Det väcker väldigt mycket hos mig eftersom jag gått igenom samma sak. Jag ringde min pappa igår som följde med oss när vi skulle hämta hennes grejjer hos honom och jag såg på pappa att det väckte en del hos honom också. För han har också varit i den situationen förut med mig.. Men alltså kan man hjälpa så gör man naturligtvis det, aldrig att någon ska behöva gå igenom detta ensam!


Idag måste jag sätta mig och skriva min "läxa". Det känns också fett jobbigt eftersom det handlar om mina trauman när jag själv blev misshandlad. Det är lite lustigt att allt detta händer på en och samma gång. Jag tror Gud har en tanke bakom allt detta, och jag kommer att få se det när jag är redo för det.

Jag märker att jag är inne i en process nu. Jag har så himla mycket sjuka drömmar, Mardrömmar mest. Och det har jag inte haft på jättelänge.

Men som med allting annat så kommer jag att förstå det när jag är redo att förstå det. Tacka gud för det.

Ovido - Quiz & Flashcards