Addictlife

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Close to the edge

Av anonym narkoman - 7 augusti 2011 22:29

Jag är nära ett återfall. Jag känner det i hela kroppen. Jag förstår inte vad jag gör för fel. Andra jag träffar säger att dom är helt befriad från drogsug och tänker aldrig på droger. Vad fan gör jag för fel? Jag har varit drogfri i 6 månader och kämpar fortfarande i stort sätt varenda dag mot suget att kliva på drogerna igen. Och de säger att deras sug försvann efter 3 månader...! Vad gör jag för fel?

Jag gör mitt fotarbete, det gör jag! Jag kanske har legat på latsidan med stegen nu när jag tänker efter.. Jag vill verkligen inte va en av dem som kommer tillbaka efter ett återfall och säger att det var det och det och det jag gjorde fel och därför tog jag ett återfall. Jag vill göra allt jag kan för att hålla mig drogfri, det ska inte finnas några kryphål!! JAG VILL INTE KLIVA PÅ DROGERNA IGEN! jag vill verkligen inte det därför är det så oerhört jobbigt att kämpa mot drogsuget som jag gör just nu.


Jag är rädd att jag ska kliva på igen för att ibland kan jag känna att jag inte har knarkat färdigt. Att jag inte har testat allt än.. Och det skrämmer mig värre än nånting annat. Jag ber Gud att han vägleder mig och hjälper mig att fatta rätt beslut. Sjukdomen är stark i mig, det vet jag. Jag känner det hela tiden.

Det känns så otroligt hopplöst att vara beroende ibland. Som att det aldrig kommer att bli bättre. Att jag alltid kommer att kämpa mot drogsuget och aldrig få sinnesro.

Jag vet inte vad jag ska säga mer..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards