Addictlife

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

May God bless and keep you always..

Av anonym narkoman - 9 augusti 2011 20:36

Idag har Gud gett mig så otroligt mycket. Jag kan inte förstå hur jag kan gå från sånt otroligt dåligt mående igår till att vara helt lugn inombords idag. Jag är övertygad om att det är min högre makt som ligger bakom.

Jag har haft en jättefin kväll med två medarbetare, vi har sett på family guy och käkat glass, Superroligt! Jag fick ett fint halsband av en av dom och en fin text. Så sweet av henne alltså. Det fanns verkligen en tanke bakom, det märktes.

Och det blev tydligt för mig att Gud finns med mig hela tiden, han verkar via människorna runt omkring mig.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tänkt på droger idag, för det har jag. Men det har bara varit tankar, inget fysiskt sug. "En tanke är bara en tanke" lärde jag mig i KBT:n i behandlingen, och visst är det så. En tanke kan inte skada mig, den är bara en tanke..


Imorgon jobbar jag, sen är jag ledig för på torsdag åker vi till malmö på europakonvent!!

Det är konstigt.. Jag tänkte på att jag har varit så jävla nära ett återfall nu och hur kan jag ens tänka på att gå tillbaka när jag har så mycket att leva för? Min familj och mina vänner. Chansen att få åka på EUROPAKONVENT med NA som jag absolut älskar, också funderar jag på att ta droger igen...

Det bevisar bara hur otroligt stark sjukdomen är i mig. Det finns inget som kan bota den här sjukdomen, den funkar inte så. Listig, Falsk och Stark är denna sjukdom och vi måste leva med den hela livet. En del av oss har turen att kunna tillfriska, men de flesta av oss dör i den.. Helt i onödan. Ibland blir jag överväldigad av min sjukdom, jag känner att det hela är för stort och att jag inte kan hantera det. Men jag har bara två val, antingen använder jag droger eller så gör jag det inte. Så enkelt är det. Och jag tar beslutet varje dag, jag hoppas att jag kommer kunna följa det livet ut.. Men det är i Guds händer, inte i mina.


   Fred och kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym narkoman - 17 november 2013 15:59

Jag tror att jag mår lite bättre idag. Jag vet inte, vill inte riktigt känna efter. Har iallafall fått prata med min man på telefon idag och det var uppskattat. Vi pratar mycket om hur det ska bli när han muckar, hur vi ska undvika att hamna i samma ...

Av anonym narkoman - 15 november 2013 21:09

Hej mina vänner. Nu var det ett tag sedan igen.   Jag har varit inne i en svacka. Deppar ihop totalt. På behandlingen har dom som regel att man måste ringa och sjukskriva sig varje dag som man är hemma. Jag ringde första dagen och sa att jag var ...

Av anonym narkoman - 25 oktober 2013 07:35

Först av allt måste jag bara säga tack till JP som skrev en jättefin kommentar till mig. Det värmde verkligen!   Saker och ting börjar hända med mig nu. Jag har fått en ny medicin som jag börjar må skitbra på. Den heter Venlafaxin och det är nora...

Av anonym narkoman - 13 oktober 2013 09:37

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag är kvar på kvinnoboendet och har börjat behandlingen. Det går väl hyffsat eftersom jag fortfarande är kvar här. Jag lyckades göra min första hela vecka på öppenvården och det känns bra. Men segt som fan. ...

Av anonym narkoman - 9 oktober 2013 19:46

Nu är jag inne på andra halvan av behandlingen och det går bra. Jag körde min lifestory igår och det har väckt väldigt mycket känslor hos mig. Särskillt mycket om mitt ex J som misshandlade och torterade mig i mer än ett år. Han är en stor del av min...

Ovido - Quiz & Flashcards